|
|
|
|---|---|
|
Hej Alla Jag har fortfarande lite problem med oljelampan. Igår jag byte både oljefilter och oljan (var på en verkstad).Och allt är OK. I morse startade jag bilen och oljelampan släcks inte på en gång utan efter en 15 till 30 sekunder. Innan jag byte oljan och filtren då var nästan samma problem. Då lampan släktes mellan 1 till 2 minuter. Jag undrar kan det vara nåt annat? mvh Njanja | |
|
Skulle tippa på att det är o-ringarna som sitter på "pinnen" i oljefilterhållaren som är dålig - då dränerar oljan ut ur huset via "läckaget" förbi o-ringarna. Det gör att det tar några sekunder innan oljan har pumpats upp och fyllt filterhuset efter bilen stått ett tag. O-ringarna #5 på bilden: Länk Kan också vara övertrycksventilen i filterhuset som har hängt sig pga t ex smuts. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hej Kan man få stora konsekvenser och man fixar inte i tid samt, kostar det mycket att fixa o-ringar? |
|
| Om lampar lyser ca 15s efter att du startat bilen så kan det även antyda att din oljenivågivare är sönder. | |
|
Ok, det är skillnad mellan gul och röd oljelampa! Gul indikerar låg oljenivå eller trasig nivågivare. Röd lampa indikerar lågt oljetryck. O-ringarna byter du lätt själv och de kan inte kosta mer än någon tia styck som max! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.