|
|
|
|---|---|
|
Halloj! Har kikat i alla nyckel-trådar jag hittat, utan att finna svar.. så jag gör en ny tråd. Jag har två fjärrlåsnycklar till min E46:a, men den ena fungerar inte att styra c-låset med. Dock så fungerar den att starta med. Jag satte i ett friskt batteri i nyckeln, men det hjälpte inte. Det går inte att initiera den. Min friska fjärrnyckel går bra att initiera. Vad gör bmw-verkstan om jag lämnar bilen där? Kan de ta fram en ny nyckel med hjälp av reg-nummret, och måste den isf gifta sig med bilens immobilizer? Någon som vet hur förfarandet går till när de tar fram en ny nyckel? Jag vill vara påläst när/om jag lämnar in bilen så, jag inte betalar för något jag kan göra själv. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Har du initerat bägge nycklarna samtidigt ?? det måste ske inom 30 sekunder från varandra, batterierna rättvända ?? Det händer att fjärrfunktionen går sönder , då är det bara att beställa en ny från BMW, den behöver inte kodas in för startspärr utan det enda du behöver göra är att inintiera om den för fjärrfunktionen tillsammans med den nycklen du har somm fungerar. Kostar väl 1400-1600 spänn idag gissar jag på. Ett alternativ är att köpa en billig okodad nyckel på Ebay, kapa svärdet och enbart använda den för fjärrfunktionen tillsammans med originalnycklen, "alla" BMWnycklar kan ininterar till vilken bil som helst när det gäller fjärrfunktionen så länge det är samma frekvens. (två används) Nackdel blir lite klumpigare handering , men det blir lite som när man har ett eftermonterat larm med separat larmdosa. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack för svaret! Jag fick pris på 1780kr för en ny nyckel på bmw idag. Kan man ta reda på vilken frekvens c-låset jobbar med, så man inte får fel frekvens på piratnyckeln från e-bay? |
|
|
Föresten, om man går på e-bayalternativet.. når induktionsladdningen fram till fjärren om den hänger i nyckelringen tro? Surt om fjärren aldrig laddas, eftersom den inte går att ha i låset. |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ok du har den nyare typen av nyckel som man normalt INTE byter batterier i. Det sägs att man kan använda en eltandborstladdare de har ju induktivladdning. Eller så köper du den gamla nyckeltypen före -00 som du bara kan enkelt skifta batterier i. Nja det där med frekvensen ska man nog inte ta någon hänsyn till egenligen är nog rejäl otur om man får fel. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tror det är 433Mhz för Europa. 315Mhz för Usa och några andra t.ex Japan. /chni |
|
|
Hej, Hasso: Kan inte ett alternativ till att kapa svärdet på ebay nyckeln[1] vara att även fräsa nyckeln[2] och sedan programmera EWS modulen i bilen och transpondern i nyckeln[3]? Om det inte finns något krux med detta alternativ, är det då någon som vet någon, förutom BMW, som kan göra programmeringen av EWS modulen i bilen och transpondern i nyckeln? mvh, Nelly [1] Och bara använda den som fjärrkontroll. [2] Verkar en vanlig låssmed kunna göra. [3] Se t.ex. Länk |
|
| Nelly: kan säga som så att fräsa bmw nycklar kan inte vem som helst. Här i GBG finnsdet bara en firma som kan göra detta. Iaf enligt BMW. | |
BMW kan inte mig vetligen programera in nya nycklar i EWS. EWS är redan förprogramerad för 10 nycklar med samma id från Fabrik. BMW kan släcka ned nycklar som man tappat bort. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.