|
|
|
|---|---|
|
hej på min 540 98 får jag upp dessa fel koder men är inte klar över vad dom menar riktigt p0100 maf or vaf a circuit maifunktion p0133 sensor ckt slow respons bank 1 sensor 1 jag är kanske trög tänkt men hjälp önskas | |
|
ja redan blivit klokare men någon som provat rengöra mängd mätaren om det funkar eller bara köpa ny¨ |
|
|
i listan här Länk betyder: P0100-Mass or Volume Air Flow "A" Circuit P0133- O2 Sensor Circuit Slow Response, Bank 1 Sensor 1 FAF |
|
|
p0133 är förmodligen en följdkod av att luftmasse mätarn inte fungerar. Lars |
|
| Borde inte en defekt MAF ge folkod på bägge första sensorerna? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En dåligt funkande MAF ger inga egna felkoder bara sekundäre typ out of limit för lambdasensorerna och felaktiga addaptivvärden dvs de kan inte reglera i det området som krävs med den dåliga Mafen , däremot om man har avbrott, glapp eller kopplar bort den bort anslutningen vilket P100 tyder på. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
hej bilen indikerar ej något fel inne i billen men rätt vad det är så gasar den till liksom själv på tomgång o fart hållaren gör så med riktigt ordentligt i bland när man har den till o sen la den av ja fart hållaren altså men funka igen när jag starta om bilen men gör samma ryck |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.