|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har bara gjort en insp 1 och ett oljebyte sen jag skaffa bilen, insp gjorde jag hos BMVerkstan i Kungsbacka, trevliga och så vitt jag har kunnat se duktiga killar med förflutet på BMW. Nu senast var det oljeservice och den fick Hackefors i Linköping ta sig an, veckopendlar gbg linköping ett halvår eller så, de var mycket trevliga och hyggligt prismedvetna med, och det verkar som om de hällde oljan rätt;-) BMW group i mölndal, hmm mina intryck är väl ungefär så här: verkstaden - nja, sådär trevliga att ha att göra med, kanske duktiga men deras kundmottagare är inte de roligaste. kan såklar bero på att jag har importerad bil och följdaktligen är mindre värd:-) reservdelar -klart trevligare än kundmottagaren i alla fall.. försäljning - lite dagsform över dem, verkar lite väl benägna att döma hunden efter håren så att säga - jeans och t-shirt->näsan i vädret. Bror min köpte en 328ci-00 där, ny, med mycket godis och han fick hugga en säljare i armen mer eller mindre och säga till honom -Du ska sälja en bil till mig idag! Ändå är de många mil bättre än VAG, där verkar det inte spela nån roll om man är gammal eller ny kund, köper billigt eller dyrt, de behandlar tydligen alla lika illa:-) |
|
|
k(i)len; det skall åtgärdas efter nyår! :-) |
|
|
Varför göra något idag som kan skjutas upp till morgondagen! NON UNQUAM CEDE |
|
|
När min förra bil lämnades in på BMW group för parkeringsskada, skulle den vara klar efter en vecka och undertiden lovades jag lånebil. Toppen tänkte naiva jag och åkte och lämnade bilen. Någon lånebil hade man glömt att boka, och inställningen var att det misstaget skulle bara vara på min bekostnad. När jag bistert tog spårvagnen ut till Mölndal efter att dagen innan fått besked att denantagligen skulle vara klar, visade det sig att de behövde en (1) vecka till. Samma visa nästa vecka (fortfarande utan lånebil) men när de letade i sina register kunde man inte hitta bilen utan bad mig återkomma dagen efter. Då hade man hittat bilen och kom med beskedet att man låtit en annan firma i borås ta han om reparationen eftersom de själva inte kunde.. Som plåster på såren ombads jag desstuom lägga ut för reparationen tills försökringsperngarna kom in. Jag vägrade artigt, skrev upp samtliga misstag och skrev brev till ledningen. Sedan dess servar jag alltid bilen på Wölkes och gläds varje gång åt en personlig service och ärliga svar. Inte dyrare än BMW group, men däremot oersättligt mycket hjälpsammare.. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
Jag har en import bil... har fått mycket hjälp och dom är otroligt trevliga på BMW i Mölndal... jag tänker verkligen inte byta.... får så mycket hjälp på sådana saker som inte ska vara "möjliga att göra". |
|
|
mbolo: vore kul att veta, fick du något svar? |
|
angelo |
Jag fick otrolig dålig service på BMW group. Lämnade bilen för enkla reparationer och service. Då hittade de massa fel som jag hade ingen åning om och fick betala dyrt för tid det togs för att hitta de fel. Hämtade bilen efter ungefär två veckor och bilen hade då samma problem. Jag ringde för att påpeka detta och fick veta att tyvärr de hade haft inte tid för att åtgärda problemet och de hade GLÖMT att informera mig när hämtade bilen. Kom överens om att lämna bilen igen på verkstad och en hyrbil lovades. Åkte dit tidig på morgonen fick nycklar till hyrbilen men....bilen var inte där!!!.... Efter 20 min hittade jag bilen parkerad med 3 bilar framför på en sätt att jag kunde inte köra bilen därifrån. Inge hjälp från verkstad personal så vände mig till kundmottagningen. Där en arrogant jävel med slips efter väntetid 10 min....telefonsamtal...sag: "Varför har du inte frågat personalen på verkstad?" Var har BMW group för policy egentligen? Kom hos hos...vi är otrevliga..arroganta...dyra! Men vi ger dig en dålig service! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.