AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.082

Bästa verkstaden i Göteborg...

Sida 1 av 2
Jaha då skall vi se om det finns några rekomendationer...
Völkes?
BMW?
Bayerische?
Mer?

Vill oxå ha kompressor.....
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
Völkes är väl dom som har bäst rykte i stan men dom är INTE billigast. jag har lämna in min på Bayrishe och det har funkat ganska bra, har itne direkta synpukter på dåliga saker hos dom, BMW är nog itne så bra, många tycker att dom slarvar.

Anyone who tells you money can´t buy happiness... just doesn´t know where to shop!!!
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
kilen: Du jobbar antagligen i Gbg, om inte så är det ungefär lika långt till Asplunds Bil i Borås (aukt åf + verkstad). Rekommenderas varmt!

roadZter
tack för era synpunkter..
Yes DZ jag jobbar i Göteborg men är de bra så får man väl ta tåget till jobbet..
Var på reservdelar på Asplunds förra veckan o de var INTE bra...
Däremot kom det ut en mek o hjälpte mig med larmet/fjärren o han var BRA.....
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
kilen: Berätta gärna vad som inte var bra med Asplunds reservdelar.

roadZter
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Inges bilservice i Alingsås är garanterat toppen om du verkligen vill ha auktoiserat!
En annan kunnig BMW.mek är Bavaria Bilservice i Frölunda... ägaren är Mycket kompetent. Kolla upp i gula sidorna.

///Tomas M
Länk
BMW E28 registret #001
Sc
147
Scarface
530I M-Sport 2003
M550i 2018
Rekommenderar Asplunds bil i Borås.

Duktiga killar som tar väll hand om din bil och du kan tryggt åka därifrån i förvisningen att jobbet är ordentligt gjort.
Jo
233
Jomu
528iA Touring -00
Hej Kilen,
två verkstäder som jag själv provat och är väldigt nöjd med:

Göteborgs Bilservice, 031 447786
Bavaria, 031 473500

Eftersom det är dessa två jag provat och fått ett seriöst intryck av är det bara dessa jag kan rekommendera.

Joachim
angelo
Jag har precis hämtat min 525:an hos Völkes plåtsverkstad efter en parkeringskada. Vill bara säga: Vilken bra job de har gjört! Dessutom väldig trevlig bemötande. De är inte de billigaste i stan...så vadå!? Det är inte fel att betalar lite mer för ett bra job.
Jag har köpt också några reservdelar där och.....ja, man är inte behandlad som en "potentiel" kriminal som hos BMW Gbg med betalning i forskott även om det gäller några kronor! Ny byggnad, tuffa gubbar med slips och tjusiga tjeier bakom kassa räker inte för att garantera en bra service!
852
Sörpan
325xi -02
Förra hösten var jag på resa i Göteborg när länkaget till vindrutetorkarna hoppade isär. Jag blev rekommenderad att åka till Wölkes för att få det fixat. När jag kom dit fick jag vänta ca 15 min innan de tog in bilen. En halvtimme senare var de klara och ville inte ens ha betalt!!! Det kallar jag god service!

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
852
Sörpan
325xi -02
...det sämsta med Wölkes var att det var ett rent helsike att hitta dit... ;) (sagt av en lantis som var rejält vilse...)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Den bästa verkstaden i Sverige är nog DIANA bilservice i göteborg.

En av mina vänner hade en Audi som han lämnade in till dem för oljeservice.. han lämnade in bilen, stack och åt en pizza kom tillbaka, hämtade ut bilen. 10 mil senare så skar lådan....

Idioten på verkstan hade av misstag tömt ut oljan i växellådan och fyllt på med 5 liter olja i motorn. När kompisen körde ut bilen därifrån hade han 10 liter motorolja och ingen växellådsolja.

Så svaret på din fråga är DIANA bilservicei Göteborg, de är jätteduktiga... speciellt när det gäller lite mer avancerade bilar...

4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste!
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Mugge: Var det Diana bilservice som misslyckades med oljebytet? Eller är det jag som inte fattar logiken/ironin?

Var finns dom i Gbg? Hittar dom inte i gula sidorna.

ArctisZ3
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
kilen;

jag hade min M3a inne hos Wölkes för både Insp II och div småfel. Bra, personlig service, men du får betala för ALLTING.

Ex.: Jag hade ett missljud på bilen som jag bad dom åtgärda, varpå dom spekulerade i felet, gjorde ett jobb och debiterade mig. Det visade sig att missljudet kvarstod, då gjorde dom en ny gissning på vad det skulle kunna vara; gjorde jobbet, debiterade mig - men det var "fel" igen! Jaha, tyckte dom, "då skulle det kunna vara det här - men det kostar minst 2000:- att ta reda på det...+ jobb" om det skulle visa sig troligt som källa till missljudet (?). Då gav jag upp. Missljudet fick kvarstå, det var inte så illa att det var värt hur mkt som helst.

___
BMW CS #5221
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Ja det var Diana bilservice som klantade sig med oljebytet.

Om du tänker dig att du kör från vågmästareplatsen mot tuve, så passerar du Peugeot på höger sida. Om du svänger till höger (in på ett industri imråde) vid peugeot och fortsätter sedan rakt fram förbi peugeot och följer vägen till den svänger, sen håller du koll på höger sida efter en skylt med Diana bilservice. Det ska finnas en lastbilsterminal i närheten eller i anslutning till verkstan om jag minns rätt.

Man kan gå dit för att kolla och skratta... de har sina egena metoder för att laga bilar...

Kan se om han med audin har kvar nummret om du vill...

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
ps. de fanns på ångpannegatan innan (vid ngn karate klubb, bakom HCJ)... det var där han hade lämnat in audin... men de har som sagt flyttat nu..

Sani: Du har för lite muskler på kroppen, minsta jag morrar så tar de bort kostnaden..
Ha
198
Harry2
BMW 323i-96
Mugges inlägg väcker minnen. Lönsamma minnen. Det var så att jag startade min bilverkstad 1972, och då fanns det massvis med Saab V4 och Renault 5. På bägge dessa bilar var det lätt att förväxla avtappningspluggen för växellådan med den för motorn. Det resulterade i att jag fick mängder med nya kunder som klagade på oljud i växellådan efter service på andra verkstäder, och som av vänner blev rekommenderade att fråga mig, givetvis efter återbesök på stora verkstaden, som försäkrade att ljudet var helt normalt efter service och att det strax skulle försvinna. Då trodde jag inte att det var möjligt att ingen kollade oljenivån i motorn efter fullgjord service ( då hade ju mekanikern upptäckt att något var fel ), men nu vet jag bättre. Det vet också de kunder som fick byta växellåda strax efter service.
Men kan något sådant hända nu? Jo, otroligt men sant. Förra sommaren när jag var utomlands fick min sista Renault 5-kund för sig att det var absolut nödvändigt med ett oljebyte i motorn. Bilen lämnades till en nystartad verkstad i Solna. Efter hämtning och betalning körs bilen till Huddinge. Därifrån ringer min kund och berättar att det låter illa i bilen. Så småningom framgår det att han lämnat bilen till en annan verkstad för oljebyte, och då minns jag 70- och 80-talet. Jag ber kunden kolla oljenivån i motorn, och, mycket riktigt är det olja i överflöd i motorn, och således ingen i växellådan. meken hade inte kollat oljenivån innan han lämnade ut bilen. Det blev dyrt för den nystartade verkstaden.
Vad är det som gör att att någon som kallar sig bilmekaniker inte ens orkar kolla oljenivån efter oljebyte? Vad som helst kan ju gå fel. Oljefiltret kan läcka i packningen, oljepluggens packning kan ha blivit skadad, man kan ha fyllt i för litet eller för mycket olja av misstag. Allt detta upptäcks om man kollar oljenivån efter varmkörning. Det tar bara några sekunder.
Jag återkommer kanske med mina erfarenheter av BMW:s gratisservicar.
MVH
Jag åker utan tvekan till BMW i Mölndal.... jag har aldrig fått så bra service på någon annan verkstad... sen att dom har två av Europas bästa BMW-mekaniker gör ju inte saken sämre.

Wölkes är bra mycket trevligare än BMW Group.
Sen så är det så tråkigt att man får bra mycket bättre service ju bättre (läs dyrare) bil man har.
Th
361
Thomas M
MB GLE 350de Coupe -21
BMW i3 94Ah REX -17
VW CrossCaddy 4M -14
MB Sprinter 311cdi 4x4 -05
Multicar M26 4x4 -96
Personligen tycker jag att BMW i Mölndal överlag har en snorkig attityd bland de anställda som inte passar hos ett nisch-märke vars kunder betalat dyrt för deras produkt och därmed förväntas få bra service och hjälp.

Wölkes har bra service och är trevliga att ha o göra med!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.