|
|
|
|---|---|
|
Har planer på att köpa en 525 touring -04/-05. Frågan är om man ska välja en sista årgången E39 som är färdigutvecklad och så bra den blev eller en E61 i den tidiga versionen. Tacksam för tips och synpunkter. /Olav | |
|
Vet ju inte vilken budget du har men du får mest bil för pengarna om du hittar en e39 reggad efter 20040101. Motor och låda är samma så länge du inte går upp till en 05a då 218 hk kom. Har haft flera e39 och en e61 (sista årsmodellen) och ända jag har upplevt som negativt med någon av mina bilar är att e39an rostar mer än man kan förvänta sig av en BMW. Detta kommer du undan i drygt 3 år till med den 12 åriga rostskyddsgarantin som gäller from 2004. |
|
| e61 alla dagar i veckan. e39 är bra bil, men ser i pricip ut som när den kom 1996. | |
|
Jag hade valt E39 då får man en snygg bil och man har råd att välja en med alla tillval i motsats till E61 (fast 525or brukar vara rätt tomma så välj 530/540). Man slipper att panoramataket krånglar i och med att E39 har taklucka. Rostar E61 mindre? Tycker det är rätt många som har rostiga bagageluckor på E61 till och med så nya bilar som 1-2år gamla, E39 tycker jag klarar sig helt ok (inte jämfört med V70) men något galvsläpp på en dörr eller bagagelucka på en 9år eller äldre är acceptabelt. Jag har kikat på 530i-01, M5-01, 540iT-03 x2 och det är max den mängden som funnits. Alla har varit välskötta och vinterkörda. Personligen hade jag valt en 540i E39 eller möjligen en 530i E39 då får man en underbar bil. Stephan |
|
| Marin: Jo, men E61 ser ju ut som när den kom med. Det tycker jag talar emot den ;) | |
| He he... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.