|
|
|
|---|---|
|
Jag letar vidare efter nåt kul och märker att jag fastnar vid denna annonsen mer än nyttigt. Kommentarer på pris/utrustning? Jag gillar den i vitt men stör mig på fälgarna...grymt fula tycker jag. Import - javisst, men kul spec! Länk /Joachim | |
|
Fälgarna är enkla att byta så det ser jag inte som ett skäl att inte välja denna bil. BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
Det är en 10a vilket du inte behöver upplysa säljaren om! Den är mycket välutrustad vilket många tysksålda är i motsats till sv-sålda som oftast är tomhylsor. Det man kan oroa sig för är att den har nya ägarpapper från samma dag den togs i trafik = någon annan har tagit in den och det betyder att det är än viktigare att beställa garanti/serviceutdrag för att säkerhetsställa historiken. Här har du en 5/09 med 9000mil hos en tysk BMWhandlare för 243500kr Länk som gör att 10an känns lite dyr, det blir bättre historik att ta importera själv från en BMWhandlare + att man får garanti värd namnet. Stephan |
|
|
Mmm, lite jobbigt när man ska behöva vara sherlock för att våga köpa bil idag. Känns kanske tveksamt när det gäller så pass mycket pengar...hur välutrustad den än är. Jag såg den bilen du länkar till tidigare ikväll - väldigt trevlig men synd på det bruna lädret bara. Jag vet ju att "alla" på forument här förespråkar att man ska importera själv och jag inser såklart fördelarna...men det passar inte alla tyvärr. Tid och kunskap är 2 faktorer som gör att jag tvekar. |
|
|
Jag tycker inte den vita -10 alls är speciellt dyr, utan har ett rimligt utgångspris. Det är lättare att kolla upp bilen när den redan är i Sverige, än att åka ner till Tyskland och köpa osett. Om du bestämmer dig att hämta själv, kommer du iaf hamna i samma fack som alla importerade bilar. |
|
| Köper man hos en tysk BMWhandlare behöver man inte kolla något i och med att dem garanterar miltal och krockfrihet samt ger minst 1års garanti. Några kunskaper mer än att skicka pengar till handlaren, sända in köpekontrakt/regbevis till transportstyrelsen krävs inte. Självklart hamnar en bil importerad direkt av ägaren från en märkeshandlare i en helt annan kategori än en bulvanköpt skumrask bil det säger sig självt. En kompis som jobbar på bmw kollade ett antal bmw importerade av bulvaner i år eller förra året 8/10 var backade. Risken att få en skruvad krockreparerad bil från en tysk märkeshandlare är minst 10 gånger mindre än från en svensk märkeshandlare i och med att man aldrig får garanti på krockfrihet här. Stephan | |
|
Det säger du? Och hur svårt är det att boka in tid på en BMW verkstad och be dom kolla upp om den varit krockad? Ett telefonsamtal räcker för att kontrollera mätarställningen. Köp till blockets begagnatförsäkring så är man safe. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.