AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.028

Polera bil i Lund/Malmö?

32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Jag vet att Ditec osv gör superjobb men jag vill inte vänta ett halvår. Nån som polerar & vaxar privat med fint resultat här nere? Skulle vilja gjort det redan i nu veckan... Bara maila på!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Finns flera ditec center och väntetiden är knappt ett halvår. Betänk att en privat amatör kanske tar på sig jobbet men hur kul är det med renrubbad huvkant?:)
Prova gula sidorna annars under bilvård om inte ditec gillas...
Mvh
Asken
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Kan rekommedera Jägerso Bilvårdcenter på Krusegatan,,visserligen ett Ditec center. Men det brukar inte vara 6 månaders väntan.

Mycket duktiga hantverkare, både med sina Ditecbehandligar och vanlig polering.
MD
298
MDcruiser
545iA Touring -05
525iA Touring -02
Ditec på Spångatan bakom Triangeln hade tider i samma vecka jag ringe...och det var förra veckan.
6 månaders väntan?? max 14 dagar om det är full tryck, 6 månader är det kanske bara i "Fjollträsk" ( där dom alltid skall vara lite viktiga av sig.....)
Ditec Kruse gatan är bäst!!!
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Om du bara ska vaxa bilen så föreslår jag Dösjebro Bilvård i löddeköpinge. BIlligt som fan och snyggt blev det.
MD
298
MDcruiser
545iA Touring -05
525iA Touring -02
Ditec på Friisgatan är jag INTE särskilt imponerad av. Fick bilen idag e en återbehandling för 1400 kr. Jag fick själv be dem att polera kromet för det så för dj-ligt ut.

Rutorna orkade jag inte också be om. De ser hemska ut. Får själv putsa dem ikväll.

De tog dessutom inga ytliga tvättrepor i taket och takluckans glas (som stått under en Björk en vecka tyvärr) kunde de inte göra ngt vid.

Ditec är säkert bra, men undvik Friisgatan i Malmö.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
MD: En återbehandling lägger bara ett nytt slitskikt. För att få bort djupa tvättrepor måste man göra om hela behadnlingen inkl rubbning. Är du inte nöjd, gå tillbaka och stå på dig. Speciella fläckar på takluckan ingår nog inte i återbehandlingen tror jag.
Mvh
Asken
MD
298
MDcruiser
545iA Touring -05
525iA Touring -02
Du har rätt Asken, egentligen ingår inte rubbning. De kan rubba på några ställen om de är snälla. Jag är nöjd generellt med vad de gjort med lacken. Det var mest glasen som inte såg bra ut.
pi
42
pidde
523 -97
Min lack är mkt bra men det finns ett par mindre repor... och sen är det ngn som brutit med ett verktyg vid tanklocket så en bit färg gått av. Jag har köpt färg/klarlack från BMW men vill inte göra det själv.

Funderade på att lämna in bilen till en lackerare men det hade varit kanon om DITEC kunde gjort allt på en gång. Fixar dom repor och blir det bra i så fall?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
pidde: se www.ditec.se och åk till en station och be dem om ett utlåtande. Lite svårt att fjärrdiagnosticera:)
Asken
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
ChristianF: Vad kostade vaxningen på Dösjebro?

pi
42
pidde
523 -97
Stack dit där igår men han var inte säker på om han tyckte det var lönt och DITECa min bil. Tyckte den var lite för kass i lacken för en behandlig... och jag som tycker min lack är bra. :)

Vill ju slippa lägga ner så mkt tid och pengar på tvättning/vaxning så jag förstår inte riktigt vad problemet är...

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Pidde: skadorna runt tanklocket är nog så pass omfattande att de inte tycker det blir bra att lägga i fäärg, får lacka om för att få det bra. Det går att polera en bil ganska hårt men om grundmaterialet är hårt slitet så är det ju det kostnad ditec är kanske inte motiverat utan ett vanligt lackskydd/ vax är bättre. Du kan ju höra efter med en annan ditecstation.
Asken
pi
42
pidde
523 -97
Är bra att dom är ärliga tycker jag.

Ska lämna in bilen på Måndag så ska dom rubba lite på den och ge ett definitivt svar.

Tror inte det var skadan vid tanklocket(3*4mm) som var problemet utan smårepor från div biltvättar.
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
nofx16: 1400:- med motortvätt, i bilen, bagage + vaxning och ja.. den va som ny ;)

Länk

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jägersro bilvårdscenter har jag blandade erfarenheter av när det gäller vanlig polering/vaxning (dvs ej Ditec). Ena gången var det kanon medan nästföljande besök kändes som ett slarvjobb. Priset låg på ca. 1200 kr för en behandling så man kanske inte ska förvänta sig för mycket...

Trevliga att ha att göra med i alla fall.
biloglans i malmö på agnesfridsvägen proffs med sann känsla bra priser långt under ditec

v8-power
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.