|
|
|
|---|---|
|
Nu är det så här, jag har köpt fälgar till min käraste ägodel, Och har även fått för mej att jag behöver ju isf få ner den lite mot marken så det framhäver former på bilen med fälgarna på etc, ni vet vad ja pratar om. MEN nu är det som så här, jag vill ha den sänkt pga ovanstående men hur står den sig vid en ev försäljning när det ej är org saker på bilen? Givetvis har jag kvar alla delar så det går att återställa om ev köpare vill ha det på bilen men tänker iaf på det, Har även köpt coilovers redan blev ett sett med KW V2, skall inte köra bana med bilen utan vad jag känner nu endast söndagsköra! Tacksam för lite "tyck till" info :-) Kan stå knepigt då ja lagt in via telefonen! | |
|
Hej! Så länge du har kvar orginal så är det inga problem enligt mig. Sen kan man tyvärr aldrig räkna med att få tillbaka pengar man lägger på eftermarknadsdelar, om man nu inte väljer att sälja löst vid eventuell försäljning. Just med coilovers (kontra vanliga sänkfjädrar) så ser jag det bara som att du förfinar din redan underbara m3:a. Har samma kitt på min och det funkar kanon! MVH Martin |
|
|
Beror på vem som är spekulant. En helt orörd original bil i fint skick med låga mil tingar i 80% av fallen ett högre försäljningspris, än en icke org. Sedan om att man byter till Coilovers bord det inte slå så värst hårt på priset, men lite till det negativa, om du inte hittar en spekulant i de resternade 20% gruppen som just är ute efter en M3 med coilovers tex. Jag körde själv på ett fullt CSL chassi för att hålla mig så mycket jag kunde till Bmw original vid försäljning tex. |
|
|
En del spekulanter gillar det absolut inte märkte jag! Jag har bytt till coilovers på min B8 och nu när jag försökte sälja den i somras var det klart fler som inte vill ha coilovers, så till våren tänker jag byta tillbaka till original prylarna och ha coilovers som extra tillbehör! Alpina B8 Länk |
|
|
Sen skiljer det ju lite på en m3:a som är en dussin bil än en b8 som man inte ser varje dag:) Sen beror det ju helt på vad det är för märke på grejerna med. Med vänlig hälsning, Martin |
|
|
Tack för svaren! Klart det beror på vem som är spekulant, jag är/var faktiskt en av de 20% du skrev om! mina krav var HELT ORG så ingen klåpare har pillat sönder nånting, och vips är ja där själv! :) Har ju tänkt att behålla sakerna som sagt ifall nästa person vill ha org på. Ja tänkte lite så när ja köpte mitt sett med coils med faktiskt, att jag ser ju själv hällre det är ett sett med KW på bilen än nått lite billigare märke som det finns många återförsäljare av! men KW är väl ok saker för den delen va? (även därför det blev just coils och inte vanliga sänkfjädrar som många sätter på!) MVH Micke |
|
|
*edit knapp* jag var en av de 80% inte de 20% som ville ha mer än vad org M-chassi hade! Och även det med att man aldrig får tillbaka det man lägger ut, hade ja varit rädd för det hade ja inte köpt en M3 om jag är rädd för tapp :) |
|
|
Hej! KW är bra kvalle samt att det finns fin support genom ocl i Sverige. Går ju även renovera för ok pengar. Ska tilläggas att när jag köper eftermarknadsdelar så sker alltid monteringen av dessa hos företaget jag köpt det hos eller hos en erkänd duktig verkstad. Jag fingrar inget själv med min m3:a. Med vänlig hälsning, Martin |
|
| Skulle personligen föredra ett std-chassie men är det ett kvalitetsmärke skulle jag tycka det var ok med coilovers, skulle dock inte se det som värdehöjande på nåt sätt. Har man monterat ett "kina-märke" skulle jag välja bort bilen. | |
|
Okej så det var ok saker iaf, och skall inte klassas som nått "kina" märke det vet ja :) (förstår va du menade) och gör det inte för nått värdehöjande utan för att få den bilen jag vill ha. Ang de med monteringen så skall kompisen montera det som jobbar på bilskade rep på BMW och det lär ju vara godkänt! ;) MVH |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Sedan kan du ju alltid med enkelhet byta tillbaka till original den dagen du skall sälja (varför du nu skulle göra det :)) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
| Hm...Jag tycker inte att coilovers ändrar värdet på bilen nämnvärt, det är väl snarare som så att de flesta M3 E46 ligger kring 10000 mil idag, o då har ju originaldämparna säkerligen sett sina bästa dagar, o då är det aldrig fel att montera nytt. Så om det sitter nya original, KW eller vad ni kallar "Kina Kit" (D2, K-Sport osv) är inget som gör någon större skillnad på värdet, möjligen att nya original grejer är det som höjer värdet mest? | |
|
m3 e46 börjar mer och mer enbart attrahera personer som ska ha dom till att köra bana, dom är alltid villiga att betala lite mer för en bil med bra coilovers på. Dock är ju kw v2 kanske fel val just då... I slutändan är det ju alltid så att du saker tappar i värde, och det är köparens marknad. När jag köpte min m3a värderade jag att den var original, idag 3 säsonger senare hade jag hellre betalat extra för en "färdig kittad". |
|
|
Jag letade bara kittad m3:a för att ha på bana. Men när jag väl hittade en som jag ville ha då insåg jag helt enkelt att den var för fin för banan. Men jag har ändå fortsatt uppgradera plus att man har ett gäng r-däck i garaget. Tittade nog på tio stycken innan jag handlade och köper ju hellre än kittad bil i fint skick än en orginal i sämre skick. KW 2 tycker jag är optimalt för både gata och bankörning för en nybörjare. Med vänlig hälsning, Martin |
|
|
Roligt med lite liv i tråden :-) Är inte nå vidare insatt i coiloversvängen men försöker sätta mej in så gott de går! Är KW v2 fel val att sätta på menar du Esvensson? De jag pratat med har bara sagt gott om just det paketet?! Har inga planer på bana just nu men man vet aldrig + nästa individ kanske vill ha den till det bl.a, går alltid montera org sakerna igen om det skulle vara så och sen som någon tidigare nämnt så är ju sakerna till åren som sitter på idag! Med vänlig hälsning M |
|
|
KW duger gott åt trackdays ska man sen i sin tur kör enbart bana kanske man ska titta på något annat Kurt. För bana samt gata funkar det bra. Bättre alternativ än Kina kitten. Som inte hör hemma på en m3:a enligt mig. Med vänlig hälsning, Martin |
|
|
Ska det vara coilovers, så ska det vara värstingvariant för att jag ska falla dit. Allt som heter: D2, K-Sport, KW v1 och V2, Bilstein PSS, Tein mm som inte har separat ställbar dämpning och retur går helt bort! De coilovers jag nämner ovan är höj och sänkbara med kombinerad dämpning/retur i samma inställning! Detta blir som pest eller kolera! Antingen kör du med mjuk dämpning vilket medför långsam returdämpning. IG Eller så ställer du in på den hårdaste dämpningen vilket medför ultrasnabb retur, vilket får bilen att bete sig som om den låg på genomslsgsgummina året runt! Helt värdelös inställing om du inte gillar att hoppa runt som ett popcorn!? Här hade man vrlst kunna skruva ner returen några hack för bästa resultat vilket inte går. Köp ist coilovers från kända märken som är korrigeringsmotståndiga samt fullt jysterbara, så får ni en kul upplevelse! |
|
| Beo:Ett sånt här kit menar du: Länk | |
|
Precis det kittet skulle funka fin fint! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.