|
|
|
|---|---|
|
har läst tidigare trådar om e28, bl.a. den min gode vän jac skrivit och har därigenom fått svar på några av mina frågor som varit mera generella för E28. Men specifikt för 518i: vad ska man kolla, vilka är de svaga punkterna? Är fläktkopplingen lika känslig som hos 520i? tack sam för svar! MVH Kalle | |
|
En E28:a 518i är den billigaste/bästa bil du kan tänka dig...jämför nu mot(ve o fasa)volvo 240..Har man inte råd med en BMW 518i E28 då vete f-n om man inte ska cykla istället ;) Nåja se det som skämtsamt skrivet men sanningen är den att en 518i är en superbillig bil att ha om den är skött på ett bra sätt. Och att se upp med främst är väl kamaxelslitage.... Mvh Janne. |
|
|
Vad jag fått veta och vad jag lärt mig på de ca 1000 milen jag kört min är följande: Rost i skärmar, Rost i trösklar runt dokraftsfästena, Oxiderade kontakter till elektroniken (tog mig ca 30 timmar innan jag hittade felet till vindrutespolning+lykttorkare) Bensinläckage vid 55+ liter i tanken, bara att tanka och kolla, läcker lite redan vid påfyllning. Maskinellt: kamaxel+tick från ventiler, be en mek lyssna. Växellåda: vinande ljud på 5:ans växel. Skeva/vinda bromsskivor fram, bak är det trummor. Vatten kan tränga in i skuffen via ett rör som sitter längst in på höger sida av skuffen. I övrigt är det bilens generella skick. Ofta tyder en fräsch inredning och ett fint yttre på en välskött bil. Kolla servicebok och bes-papper. Fläktkopplingen i min är ok, bilen har gått ca 23000 mil. #232 i E28 registret Länk Länk |
|
|
Tusen tack grabbar nu har jag lite mer vatten på kvarnen inför övertalningsarbetet (farsan, som jag ska dela bilen med är väldigt anti-BMW) Upptäckte nu i lite mer vaket tillstånd än vad jag var i gårnatt att ett par fel smugit sig in i mitt inlägg: det skulle vara "fläktkopplingen på 528i" inte 520i som jag skrev. Även en hemsk särskrivning lurade sig in(var RIKTIGT trött).....tacksam, heter det...inte "tack sam" som jag skrev ;-) bara så jag slipper idiotstämpel :D återigen: tack! /Kalle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.