|
|
|
|---|---|
|
Har tänkt att köpa en z4 nu i höst eller till våren ,många är tyskinport. Är där mycket problem med skruvade mätare på just dessa bilar? , vad ska man tänka på som köpare?, är ganska grön på området. | |
|
Be en BMWhandlare om service/garantihistorik för det enskilda exemplaret. Begär ut alla besiktningsprotokoll och kontrollera om verkstaden som stämplade existerar. Det är lämpligt att göra detta oavsett var bilen var såld från början i och med att även sv-sålda mätarbackas. Det bästa tipset är att avstå köpa från de bilar som det uppstår frågetecken på. Stephan |
|
|
instämmer med föregående svarare. En tysk bil blir per definition inte sämre av att komma från Tyskland, anser jag. Nu tillverkades ju e85:an i och för sig i Carlifornien, så vederbörliga ändringar... Det väldokumenterade skicket, är så klart det du vill ha.... |
|
|
Jag ägde själv en "tysk import". De brukar generellt ha lite bättre utrustning samt vara i lite bättre skick än svensksålda. Bör ändå vara ca 10 kkr billigare. Just nu (oktober-2012) verkar man kunna få en riktigt fin för under 150.000 kr. Rena rama rånet, tycker jag... |
|
| Tackar för era svar, Har hittat en 2005 som jag får kolla vidare på , begär 135' och har gått drygt 5000 i mycket bra skick. | |
|
Ser fin ut på bilderna, kan du leva med den lilla motorn är det ju bara att klippa till... Jag var lite otydlig med "rena rånet". Det jag menade är att när bilarna nu sjunkit så mycket att man får en fin lågmilad z4 för under 150 kkr, så är det mycket bil för pengarna... |
|
|
WGG , ja jag trodde först att du tyckte den var dyr :) Där var t,o,m lite prutläge på dom 135*, jag har inte provat någon annan motor än just denna på 170 hk, kanske dags att slå till. |
|
|
Z4 E85 tillverkades i Spartanburg, North Carolina. /Erik |
|
|
Spartanburg, South Carolina ska det vara. Så går det när man försöker leka besserwisser. :-) /Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.