|
|
|
|---|---|
|
Jo... Däckfirmors ivriga användande av slående dragare har väl tagit ut sin rätt, så när jag lossade hjul nummer två för att byta skivor och belägg så gick nyckel av... Suck. Jag svetsade på en M16-skruv och tog bort skiten där det var tvunget, men fråga är om jag måste svetsa de andra också, eller kan BMW hjälpa mig? Det blir ju alltid lite märken efter svets... :/ Vad vet och tror vi? /Stefan | |
| Länk | |
|
BMW-verkstäderna brukar alltid ha alla "låsnycklar" så de kan säkert hjälpa dig att både lossa de befintliga skruvarna och även beställa hem en ny nyckel till dig. Det brukar stå en siffra i låshylsan - det nummret talar om vilken version/kod det är på "nyckeln". Har du kollat så det inte ligger en extra låshylsa i verktygslådan på bilen - det finns ett speciellt fack för den där... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan B: Ska kolla det. Vore snudd på pinsamt om det ligger en där... :) Annars blir det BMW imorgon. /Stefan |
|
|
De kan ta fram rätt låshylsa. Tror det finns 30-40st olika och de ändras lite varje år. Jag råkade bryta av en förra året, knackade då på en vanlig hylsa och skruvade av där den gick av. Resterande fick jag loss med en ny låshylsa som jag köpte på BMW. |
|
|
Hupp! Kan meddela att "nyckelhylsan" finns och kostar 88kr/st på BMW. Ny hjulskruv enligt samma spec. kostar 114kr/st på samma ställe. Kommer på måndag. Det finns mycket riktigt plats i verktygslådan för den "nyckeln", men det var väl där min låg innan den kamnade i mittenfacken mellan sätena. /Stefan |
|
|
Vilken tur att man har 2 Bra att veta Tackar o bockar för det johan b |
|
|
Kan tillägga att jag beställde två nycklar... Vill inte hamna där igen! ;) /Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.