|
|
|
|---|---|
|
Hej har precis bytt vattenpump och såg att multiremmen var dålig hade ingen rem för tillfället så jag satt dit den gammla men den kommer att måsta bytas. - har dock svårt att hitta vilken rem jag ska ha på tex skruvat.se har en bmw 523i -98 touring jag har "gammla" termostathuset alltså det huset som ej har en givare Länk nån som kan tipsa mig om vilken rem jag ska ha ? Regnummer TSP400 sen så har jag en fråga till hur luftar man e39an på bästa sätt ? | |
|
om du byter rem så bör du byta remhjulen också, har du mekanisk spännare så behöver du byta till hydraulisk. Här finns remmen: Länk Här finns delarnas originalnummer, en bild för mekanisk och en för hydraulisk: Länk där kan du också se vilket typ/längd på rem det är. FAF |
|
| tror jag har en mekanisk spännare varför bör jag byta till en hydraulisk ? | |
|
Den mekaniska spännaren existerar bara som icke original reservdel. BMW har numer endast hydraulisk spännare som reservdel. Ja, det fungerar utmärkt med mekanisk spännare. mvh/ Anders |
|
| Ganska säker på att man inte bara kan byta till hydraulisk spännare. | |
|
Det går alldeles utmärkt att byta till hudraulisk remspännare (har själv gjort det). Man måste dock komplettera med löphjul nr 15, se Länk /H |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.