|
|
|
|---|---|
|
I landsproblem kanske...... 320iT-05 m 10K på mätarn 85K oprutat 320iT -06 m 16K på mätarn 109K oprutat Bägge bilarna har likvärdig utrustning Det jag funderar över är om e46an är en bättre bil iom att det är sista året på den, och e91an är full m barnfel ? Är e91 rymligare m större lastutrymme ? Jag har lätt ångest..... | |
|
Har haft båda modellerna. Största skillnaden förutom modellen är att 320 E46 är sexcylindrig medans E91 har en fyra. Lastutrymmet är ungefär lika stort, E46 är bredare men E91 lite djupare. E91 hade inte särskilt mycket barnfel och jag hade inte varit rädd för första årsmodellen. |
|
| Bränsleåtgång, blir fyran snålare. Eller drar den kanske rentav mer ? | |
|
320 E46 som jag hade drog ungefär 0,9L/mil blandat mellan tankningarna. Problemet med den är att den bara är 5-växlad med låg utväxling så den surrar en del på motorvägen. Den fyrcylidriga E91 är sexväxlad och drar mindre, räkna med 1-2dL mindre per mil. Jag hade satsat på E91 eftersom den är modernare. Om du gillar sexan skulle jag nog siktat på en 325 kombi. |
|
|
Visst gillar jag sexa, men plånboken gillar den inte :( |
|
| I ditt fall skulle jag rekomendera e46 och spara 25' | |
| Btw min gamla e46 hade riktigt tölig framvagn, glappa länkarmar och skit. Är det förbättrat på e9x ? | |
| E9X verkar ha en förbättrad framvagn jmf med E46. | |
| Även om 320 6-cyl är roligare och skönare än 320 4-cyl så hade jag valt E91 då det är en bättre bil på de flesta punkter i mina ögon. | |
| Min 320d e91 hade rullat över 22000 mil när jag sålde den, helt original i framvagn/bakvagn och kändes som ny att köra ! | |
| Tack för input, just nu leder e91 :) | |
|
Min gamle E46:a rullar fortfarande på originalmonterade länkarmar, men länkarmsbussningarna är bytta 2ggr om (2004 på garanti och 2012 pga att jag tyckte att det var dags igen) sedan 991123 & 16900mil :P Får inte intrycket av att just länkarmarna (ja, eller egentligen spindellederna) skulle vara så klena. Tycker det låter roligare med 170hk-sexa på ~1500kg än 150hk-fyra på ~1600kg ;) |
|
|
För drygt 100' går det väl att få en E91 med 6:a eller? Det skulle jag helt klart välja före E46. E46 rostar en hel del, men är i övrigt mycket bra bil.Fick byta bärarmar och ett hjullager vid c:a 14.000 mil på min -05a. Länk |
|
| För så liten skillnad i pris hade jag satsat på en nyare bil. | |
| Är sexan snålare än fyran, eller går det på ett ut ? | |
|
Fyran är snålare ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.