|
|
|
|---|---|
|
Halloj. Har fått felmedd Activ steering fault. Och ratten står vriden ett kvarts varv fast hjulen står rakt. Nån som vet vad det kan vara?? Har sökt på forumet, men hittar inte nåt speciellt. Har testat att nollställa enl tips i en tråd. Men de hjälpte inte. Nån som vet? | |
|
Tror mig ha läst något liknande förut. Tipset var då att man kunde göra en kalibrering av systemet. Något om att vrida ratten till ytterlägena osv osv.. Ingen större hjälp men ...sök på forumet så finns det kanske där. |
|
| Beror på sliten släpkontakt i rattenheten då kan man få detta meddelande. | |
| Tackar.. Har testat att kalibrera enl tips här ifrån forumet, men de har inte hjälpt.. Kan nog vara sliten kontakt kanske.. För ratten står på trekvart nu när man kör rakt och blinkersen går ej tbx när man har blinkat. Är det nåt man kan fixa sj eller är det bara att lämna in och få det fixat och vet nån kostanden för det? | |
| Om det är denna släpkontakt så kostar den 5 tusen kr plus jobb men kan finnas en repsats till vissa modeller för ca 1000 kr plus jobb ..men jag tycker det låter konstigt om din ratt ändrat sig. | |
| Oki... Visst e de kosntigt. ställde bilden på kvällen och allt va normalt när jag parkaderade. På morgonen när jag tog bilen och svängde ut från parkerning så kom jag ca10 m och bilen larmade om felet och ratten stog åt helvete.. Så då kanske det inte är kontakten iaf..Bara att lämna in och få de felsökt verkar det som. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.