|
|
|
|---|---|
| Vad tycker ni? Är det prisvärt att köpa helt oanvända dubbdäck som var tillverkade 2008, till ca halva priset som de helt färska? Finns det nog två saker här att tänka på: gummi hårdnar; däckdesignen var kanske sämre än dagens. Men halv pris? | |
| Frågan är halva priset av vilket pris? Halva nypriset från dackonline.se? Isf JA. Halva nypriset från "däcksgubben runt hörnet"? Tveksamt. Gällande gummit så är det ingen fara så länge däcken förvarats rimligt, dvs inte under en stekande Texas-sol:) | |
|
Tänker du på Pirelli Winter Carving som jag sett att de säljer däck tillverkade 2008 för halva priset, på vissa ställen? Isåfall skulle jag inte köpa dem eftersom tidiga däcken tappar dubben! Om jag inte minns fel var det sent 2011 som de ändrade dubbningstekniken och därefter skall de vara ok. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Ja precis, på bythjul.com kan man köpa pirelli från 08 (ny och oanvänd antar jag) till ca halva priset som pirelli från i år. Därav min fråga. | |
|
Med tanke på att de däcken är ökända för att tappa dubben skulle jag inte säga att de är speciellt billiga ens för halva priset! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.