|
|
|
|---|---|
| Vad gäller om en bil har en skatte skuld ? Följer den med bilen vid ägar byte ? | |
|
Skatteskulden följer inte med men bilen får inte brukas förrän skatten är betald. Det kan dröja länge om inte den skatteskyldige vill betala. Man kan betala skulden själv men då får man räkna med att inte få tillbaks dom. Pruta på priset motsvarande vad skatteskulden är. |
|
|
tycker det verkar oseriöst att sälja något som är belagt med skatteskuld så jag skulle nog inte köpa av en sådan person. |
|
|
Det är en Saab 9-3 sportkombi -07 . Ska få den för 4000:- Den har dock en skatte skuld på 2000:- . Hur betalar jag den får jag en räkning som vanligt ? |
|
|
Att du ens funderar på där med "vem betalar skatteskulden". Du har möjlighet att köpa en fullt fungerande Saab 9-3 från 2007 för FYRA tusen kronor, det är bara att slå till! Jag utgår från att du kollat upp att den som säljer bilen verkligen är ägaren, samt att den inte är belagd med nån kreditskuld eller liknande... |
|
| Inte riktigt fullt fungerande . ngt fel på motorn . och en liten sidoruta trasig . | |
|
Stulen och buskörd med andra ord... |
|
| Du ringer till Transportstyrelsen och får exakt belopp, OCR-nummer samt bankgironummer för inbetalning. Du kommer inte att få någon räkning eftersom det är föregående ägare som är ansvarig till att det ska vara betalt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.