|
|
|
|---|---|
|
Är så nöjd med min bil Den går som dröm Hjälpte en kvinna i nöd på E4an idag. Hon hade fått stopp på sin nya volvo v-70 d5 -13 som vägra starta. Så fram me bogserlinan o på me varningsblinkersen,sen bar de iväg 5km motorväg innan avfart dök upp o sen var de bara nån mil högst innan hon va på hemma fronten. Som tack för att hjälpte henne fick nya vinterdäck utav hennes gubbe som ägde däckfirma i nyköping. Så de lönar sig o stanna på vägkanten ibland. Samtalet sluta med att de skulle sälja av me volvon o köpa sig en bmw till sin fru istället,för hon vart helfrälst i bmw när hon fick provköra bmw,medans jag prata däck me hennes gubbe. Vart en lyckad dag för mig o bmw. En mycket nöjd 5 serie ägare. | |
|
:) ---- BMW CS #6212 |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Det lönar sig att hjälpa till. Jag fick en fullständig AC renovering efter att jag lämnade en mobil, som jag hittade, till ägaren. Han hade en AC firma. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
Karl-Hilding |
Jag hjälpte en gång på -80 talet att dra upp en bil som kört ner i sanden i Mellbystrand. Efter mycket möda kom han loss. Jag fick ett tack och han försvann. Vad fick jag? Ju en sönderbränd koppling... Kom inte därifrån utan fick traska 2 kilometer till en tefonkiosk. Ringde en kompis 3 mil därifrån. Efter 2 tim cirka hade jag ställt min bil hos en verkstad. Detta var en fred.kväll. Nästa fredag var bilen klar med ny koppling, tryckplatta mm. En dyr hjälp jag gav honom. |
|
Kul att läsa sånt här det piggar upp. Själv körde jag sönder två fälgar i går i ett j**vla potthål. Gjorde samma sak i somras och fick helt nya fälgar men denna gång känns det inte lika kul. Ska ringa kommunen imorgon och se om jag kan få någon ersättning den vägen Ska upp mot Nyköping ikväll, kan ju alltid hoppas på att det står någon desperat bilägare i väggrenen som jag kan hjälpa... :) |
|
|
Karl-hilding Var ingen billig hjälp där inte Vilka otacksamma mäniskor de finns igentligen. Ok att jag fick däck var ju de givmidaste laget Men jag sa till att de var för mycket,men de hjälpte inte. Melzen Potthål på vägen finns de inte för lite av kan man säga. Men har du tur så kanske du möter på något trevligt o hjälpa på vägen hehe. Med vänlig hälsning, dicka o |
|
|
Hjälpte en kille med en xc 90 med punka fick inte loss hjulet med orginal (;fälgkors) Har alltid ett längre liggande i bilen som lossar nästan allt Ha deT |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.