|
|
|
|---|---|
|
Hörde en kommentar om en 850, den växlar inte ut ordentligt, vad innebär det, är det ett fel man kan leva med eller en kostsam reparation? | |
|
Hej Edvin. Kan du inte berätta mer? Är det ett problem du har på din bil, eller något du bara "hört att de kan ha problem med" eller? Menar du du Volvo 850 eller BMW 850? Fyrväxlad eller femväxlad? Alexander |
|
|
Tja... Jag tror nog att det är ett fel allt! Ett fel som man kanske kan leva med i förhoppning av att undvika kostsamma reparationer. *Inte meningen att vara dum, men medge att frågan var ställd lite väl öppet... |
|
|
Håller med, det var " godag yxskaft" kvalité på frågan, jag snappade upp det av en bekant till en som provkört en 850, som jag inte kommer att provköra! Skall försöka vara tydligare nästa gång! |
|
|
Hej igen, Jag hade nog resonerat så här: Växellådan och motorn är BMW:s främsta kvaliteter, och funkar inte de så hade jag dragit av det på priset. Då kan väl iofs vara en intressant bil ändå. Dessutom går det att hitta nya växellådor på tyska E-bay som är i hyfsat skick. Dessutom ska man inte överdriva kostnaden; laga en fyrstegad växellåda på en BMW 850 kostar kanske... 10.000? Det är ändå en rätt liten kostnad i övrigt till vad bilen med underhåll kostar. Alexander |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.