|
|
|
|---|---|
|
Hej, bytte från mina m6fälgar 19" till ATS fälgar 18" 225 /40 hakkapelitta 4 dubb runt om på bilen. Nu blinkar antispinnlampan med jämna mellanrum från noll till även i höga farter? Är de för lite rullomkrets? Känns inte som att de släpper med vinterdäck i 160-200kmh? Tidigare provade jag skifta fälgar då jag hade dåliga bakdäck till en kompis orginalfälgar med vinterdäck från en bmw 530d för att jsg hade problem med växlingen ihöga farter. Då skifta jag till dom fälgarna med vinter däck och de funkade felfritt både från antispinnlampan och växlade på som de skulle. Tips? Ideer? Nånsom haft samma problem och löste de | |
|
Har du rätt lufttryck? Rullomkretsen skall inte spela någon roll så länge den är lika stor/liten runt om. |
|
|
Som Tor skriver, du kan byta fälgdimension och däck helt fritt så länge det är samma överallt. ABS-sensorerna bevakar och registrerar avvikelser i varvtalet mellan de olika hjulen men tar samtidigt hänsyn till t.ex när man svänger (olika rullning på inner och ytterhjul) osv. Jag skulle tro att känsligheten för avvikelser varierar beroende på hastighet osv också. Tidigare när jag hade dåliga vinterhjul vid ett tillfälle så fick upplevde jag även blinkade ABS-lampa vid kraftigt gaspådrag, det måste ha varit viss slirning osv. FP |
|
| Okej tackar, då ska de ju inte vara några problem. Men kontigt nog så försvann problemet men der vart väl nån tillfällig bugg eller dylikt. Bmw och deras lampor är ju som julbelysning =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.