|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har noterat att när jag öppnar endast glasluckan i bakluckan så sjunker/dippar den några millimeter på vänster sida. När jag stänger luckan ser jag att den sitter under taknivån, medan andra sidan linjerar med taket. Efter att öppnat hela luckan och sen stängt igen följer hela luckan taklinjen. Har någon varit med om detta eller vet vad som kan vara fel? Har inte demonterat all plast runt gångjärnen för att kunna felsöka ännu. min fundering är om det kan vara nån bussning eller liknade som är slut, tankar mottages tacksamt... Anders | |
| Ingen som har några tankar om detta | |
|
Vet inte om jag är med på vad du menar exakt. Ett problem jag hade med min var att ena gångjärnet gick trögt och gjorde att ett fäste deformerade sig vilket resulterade att luckan inte linjerade med taket. Men det kanske inte är problemet i dit fall. Borde märkas om det går trögt när du öppnar endast shoppingluckan |
|
| Jag får helt enkelt ta mig tid att försöka dela på grejorna så man kan se gångjärnen ordentligt. När jag öppnar endast shoppingluckan ser man hur den faller ner en liten bit, för att sen vara på "rätt" plats efter att hela luckan öppnats och stängts igen. | |
| Ta det försiktigt med plastkåpan, den kan lätt gå sönder i infästningarna. Om du behöver lossa spoilern så har den bl.a. antennen som du måste ta det försiktigt med. Sitter en plastfilm som tätar där under också. Jag skar upp ett mindre hål i den för att kunna lossa antennsladden. Sen tejpade jag igen med byggfolietejp tror jag det heter. | |
|
Hej! Problemet löst. Det var en skruv som håller glasluckan som hade skakat loss. Efter att jag demonterat plastskyddet på gångjärnet syntes det tydligt var det rörde sig. Sen bara att spänna skruven och problemet ur världen... Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.