|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 325i -09 och behöver nu vinterdäck till den. Jag har alltid kört dubbat och tror att det är bäst här också med tanke på bakhjulsdriften. Kör på smålänska höglandet så svartis förekommer då och då. Jag har idag sommar däck 225/45R17 "run flat" som BMW rekomenderar. Är 16" eller 17" fälgar bäst för vinterhjulen. Det kan väl bli ganska stötigt med 45 profil på vintern. Kör ni på vanliga däck eller RFT. | |
| Tror inte du kan ha 16´ på den, 17´ är väl det minsta för att broms-ok mm ska få plats och då ska du inte ha högre profil än 45(rätta mig om jag har fel). RunFlat:s ev stötighet märks normalt mindre på vinterdäcken då de är mjukare även om profil o mått i övrigt är lika med sommardäck. Personligen vill jag inte stå och byta däck en slaskig eller kall natt vid vägkanten, upplever ej RFT som ett problem. Kör själv med std 225x45x17 Mvh | |
| 325i Sedan och Touring kan ha 16" fälgar. 325i Coupé kräver däremot minst 17" fälgar. | |
| Stötigheten är inget problem på sommaren, har M-chassi och hårdare stötdämpare så efter vad jag är van vid från tidigare bilar så "limmar" den här mot vägen och jag har kontakt med vägen på ett härligt sätt. Vad jag är lite oroad för inför min första BMW vinter är 45 profil däck är att isbark (ojämna vägar) blir stötigt. (hoppas jag har fel). | |
| Är 16" eller 17" att föredra. Klart att 17" ser lite häftigare ut, men förutom det ? | |
| 16" fälgar med 205/55-16 är att föredra vintertid. | |
| Jag har också åsikten att 16" borde fungera bättre men jag har min första BMW nu och har ingen erfarenhet av det. Nästa alla begagnade fälgar är 17" så om jag vill hitta en snygg 16" vinterfälg/däck till min E90 med bra pris får jag nog leta på och ha lite tur. | |
|
Här har du en uppsättning med snygga BMW original 16" fälgar. Bra pris för fälgarna plus att du får med hyfsade vinterdäck. Länk |
|
|
Enbart fälgar: Länk Länk |
|
| Tack | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.