|
|
|
|---|---|
|
Jag har problem med min fabriksnya bil. Jag känner vibrationer i bilen. Även nervös i bakvagnen. Vad jag har provat tillsammans med återförsäljaren är följande: Bytt däck och fälg (runflat) Bytt däck till icke run flat, Goodyear EfficientGrip 235/45-17. Har sänkt trycket i däcken till 2,3 fram och bak. Tycker fortfarande att bilen inte känns kry. Bilen före var en Miata -11 och den var helt underbar att köra mot 320... Någon som har tips på vad jag ska ta med återförsäljaren? | |
|
Be dem att göra en fyrhjulsinställning för att se om hjulvinklarna är rätt. /H |
|
|
Hej, jag tycker att det låter jättekonstigt. Bilen är ny. Varför har ÅF bytt däck? En 320 ska kännas helt stabil. Testa en demobil och kolla hur den känns. /M Mina bilar: Länk |
|
|
Vid första bytet fick jag en X1 1.8d och jag tyckte den gick ganska rått. Andra gången fick jag låna en 320d X och denna gick också ganska rått. De hade dock inte de vibrationer jag känner på samma sätt. Jag ska be dem göra en 4-hjuls inställning. Jag kanske ska nämna att bilens regplåt är från januari och jag köpte bilen i september så den har stått ett tag, där av första däcksbytet. |
|
| Så nu har bilhandlaren vart med och åkt i bilen och håller med mig. Bilen står nu på verkstaden. Ny lånebil som går lika illa på vägen. Nu frågar jag er om BMW E90/91 ska vara så här? Är jag för kritisk? Min gamla Miata var riktigt bekväm mot alla 3-seriebilar jag provat. Kan det vara navet som är felmonterat? | |
|
Hej Har själv en 320d -11 e91,och jag får nog säga den är ju ingen höjdarbil,det lär ju inte bli fler av den modellen, jag tror att vibrationerna får du nog vänja dig vid det lär inte bli så mycket bättre,man kan inte göra en höna av bara en fjäder. Göran |
|
| Jag hade aldrig några problem med min E90 2011 men den gick bara med 16-tummare. Nya F31 med 18 tum har inte heller några problem. Måste vara undantag att det är sådana här problem men amerikaner rapporterar vibrationer med nya F30. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.