|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Är en stolt ägare utav en 520 med M paket runtom ifrån 2004 ska gå vidare nu efter att jag sålt iväg min bil. Tänkte mig en 530 D eller bensin 07-09 ifrån Tyskland då. Tycker att utrustningen i bilarna här i Sverige är så tråkiga. Är sugen på att skaffa mig en med M sport lådan och paddlar på ratten. Då till frågorna. 1. Har någon testat köra med paddlar på en 530, hur är känslan? 2. De som jag hittar som har M sport automat lådan med paddlarna har inte m paketet runtom bilen, och tvärtom när det gäller bilar som har M aerodynamic utanpå. varför är det så? Nu är inte alla bilar på det här viset men iaf de FLESTA. 3. Bilarna som är 07 och frammåt har de som standard den nya looken med menyerna i i-driven? 4. Skillnad mellan M automat lådan och den vanliga? 5. Sist men inte minst är det värt att plocka hem en 530 med mina "måste" utrustning så som head up display, navi PRO, tv, paddlar på ratten, m automat lådan, m paketet utvändigt. | |
|
1) Som att växla en automatlåda manuellt med vanliga spaken. Du kommer tröttna på 5 minuter. 2) Sportautomat som automaten med paddlar heter är ett tillval som inte ingår i M-sportpaketet. 3) Beror lite på vad du menar. Den stora uppdateringen när iDriven får hårddisk kom 2009. Jag hade en -08, den såg gammal ut i menyerna. 4) Inga alls tekniskt. Bara programmering av lådan och paddlarna. 5) Värt är det eftersom det knappt finns några i Sverige att få tag på. Däremot ska du inte tro att du "tjänar" på det ekonomiskt. Importerade dieselbilar är inte alls så lättsålda som vissa (importförespråkare) försöker få det till. Häng inte upp dig på lådan, den vanliga är till 99,5% lika bra. Köp det exemplar som känns fräschast och som har den utrustning du vill ha. ------- //Lövet |
|
|
Okej jag förstår hur du menar angående växelspakarna och lådan. Det är egentligen detta jag har "hakat" upp mig på att jag bara måste ha det, fråga mig inte varför men det bara blev så. Har märkt att jag prismässigt inte tjänar så jätte mycket som du sa, på blocket etc så får man samma bil för samma peng men med mindre utrustning precis som du la upp det. Jag kanske ska tänja på mina krav lite och inte hänga upp mig på just paddlarna för även det är något som är "få" utav i Tyskland iaf på autoscout och mobile. Hittar en perfekt bil för perfekt pris med den rätta utrustningen, blir jätte glad men sen så spricker det för paddlarna saknas. Lite löjligt nu när jag tänker på det:) Jag tackar för snabba och bra svar:)! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.