AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.311

Letar efter en fin E39 kombi. Har vi för hårda krav?

Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Tjenare. Farsan kör V70 idag, men kom faktiskt till mig och berömde min E39 som han fått låna, och sa att han faktiskt var lite sugen på en E39 kombi. Jag har varit runt på Blocket och letat, men verkar ju vara brist på fina E39's här i Göteborg. Alla intressanta exemplar finns i Stockholms-området.

Tänkte rada upp några krav/önskningar.

Krav
-Inte dyrare än 50.000. Gärna under.
-Facelift
-Inte mer än runt 20.000 mil
-Kombi
-Manuell
-Bra skick, välservad och inte sönderkörd.
-Dragkrok

Önskningar
-Helst 525 eller 530, då de drar lika mycket som 520.
-Gärna läder.

Är det här för hårda krav? Hittar bara ett fåtal intressanta exemplar utspridda runt om i Sverige, tyvärr inget i Göteborg.

Det är absolut ingen brådska att byta, men om man håller ögonen öppna kanske man kan lyckas hitta ett fint exemplar?

16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Under 50' lär du få problemet att du kommer få avfärda flertalet av dem pga rost.

-------
//Lövet
Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Ha inte bråttom, jag letade nog ett år innan jag slog till
på min E60. Ångrar inte detta. Letade ca 18 månader
innan jag slog till på min E24...... men det är jag. Du vet
när du har rätt exemplar framför dig. Du ångrar dig
bara om du hastar. Återkom gärna när du hittat rätt.

Mvh Jonas B
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Jag är övertygad om att det finns E39 Touring's som uppfyller era krav, men som sagt det kan krävas lite letande.

Att hitta en 100% rostfri E39 under 50 kan nog bli svårt dock.
Hittar ni en fin utan dragkrok är det väl synd att hänga upp sig på det, pruta några tusen och montera en själva i så fall.
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Lite utanför budgeten, men går säkert pruta ned lite då den annonserats några veckor.

Länk

Mvh H
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Jo, såg den, men är lite misstänksam. I för sig inte sett den i verkligheten. Men den har legat uppe i nästan 2 månader. Och han skriver en ägare, men när man kollar upp det så står det 4 ägare... konstigt om den är svensksåld.

Sen ingen dragkrok heller som nästan är ett måste.
-i
44
-insane-
530i M-Sport -01
200sx S13 -92
Opel Vectra 2.0T -05
Ang. antalet ägare på bilen, bilhandlare räknas också som ägare om jag inte missminner mej. Bilen kan ju dessutom ha bytt ägare inom familjen pga. t.ex försäkringstekniska skäl.
Enklast är väl att ringa och kolla. Går även att få fram de tre (?) senaste ägarna från transportstyrelsen.
Är iaf samma ägare sedan -06 enl. transportstyrelsen.

Tycker bilen ser bra ut, åtminstone på bilderna. Priset tycker jag inte heller det var nåt större fel på.
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Om du vill ha svar på frågan i rubriken så är det ja på den. :-)
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Konstigt att en 10 år gammal bil har haft 4 ägare? Nej!
pa
197
pablo
525i touring -01
318is e30 -90
Jag hade samma kriterier som du när jag letade efter min 525.
Jag skulle dock råda dej till att inte stirra dej blind på miltal.
Jag hittade en med 14 k på mätaren, som sedan visade sej ganska slut i leder.
Hade innan kikat på en 3 år äldre med 22k mil som gick finare både i chassi och motor, men den var för rostig istället.
Att bilen legat ute i ett par månader är inget att hänga upp sig på.
Min far har en välskött 520 touring -01 ute på blocket med under 20 tusen mil på mätaren, komplett service bok, fin och välskött. Den ligger ute för 38k och ingen har ringt på bilen på 6 veckor. Förutom "vill du byte mot tre Nissan micra och en matta". Så det är svårsålt just nu verkar det som.
B.
41
B.T
BMW 325 (ALPINA B6 3.5 clone)
BMW ALPINA B10 Bi-Turbo
BMW 525 M-sport 04
BMW 740iLa -99
BMW 530 -89
BMW M635-86
Har varit och tittat på bilen som länkas till här. Kan bara säga att bilderna ljuger kraftigt!
Bilen var i betydligt sämre skick i verkligheten. Killen hade haft den som tjänstebil, sedan köpt Låss den, där av fler ägare registrerade. Vill du ha en fin bil i toppskick så är det ingen idé att titta på just denna bil. Mkt rost samt små skavanker i lack mm...
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Tack för svaret B.T, vi var nära att åka och kolla på den. Lite misstänkt att det inte finns en bild bakifrån...
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Denna ser ut att vara värd en koll Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.