|
|
|
|---|---|
|
Tja, vi är påväg att beställa en ny BMW X1, och undrar om det finns några X1-ägare där ute som har några tips vad man absolut måste ha kryssat i utrustningslistan. Skriv gärna motivering varför man bör ha med det på sin BMW. Såhär ser den ut just nu, i tankarna iallafall :) BMW X1 xDrive20d. Alpinvit II med svarta kåpor för ytterbackspeglarna. Tygklädsel Anthracit/korallröd. Interiörlist finslipad aluminium. Sport Line -Sportläderratt. -18" LM-fälgar. -Velourmattor. -Sportstolar. Navigationspaket Business Drive Comfort -PDC -Farth. med bromsfunk. Funktionspaket -Elvärmd ratt -Takreling -Förvaringspaket -Belysningspaket Automat Servotronic Tonade rutor Grå överkant på framrutan Regnsensor Xenon Performance Controll | |
Buspelle |
Har nyligen beställt en X1a med en spec som är väldigt lik din, men med några tillägg; läder, stöldlarm, automatiskt avbländbara inner- och ytterspeglar inkl infällningsfunktion och regnsensor. Motiven är väl att läder är snyggt och skönt (men knappast nödvändigt), larm ger trots allt lite ökad trygghet, avbländbara speglar åtminstone invändigt är helt nödvändigt och infällningsfunktionen för ytterspeglarna suveränt bekväm samt regnsensorn också en bekväm pryl som man ogärna är utan när man vant sig vid den. |
|
Hej. Är nöjd med min X1. En stark varning som säkert fler kan hålla med om. Uppgradera högtalarsystemet, det är riktigt kasst. Jag har bytt ut de bakre för det är så otroligt burkigt ljud med original. På Z4 har jag HIFI och på den låter det riktigt bra. Om du inte tänker uppgradera ta med en cd och lyssna innan. Drag är också en billig uppgradering, det tror jag man dessutom har igen när den skall säljas. Hälsn Peter |
|
| Jag hade valt Navi Pro istället.. | |
| Motivering:större skärm,betydligt fler funktioner,framtida uppdateringar kommer gynna navi pro varianten,betydligt mer än navi business.....så har de varit tidigare iallafall.. | |
Buspelle |
Kan hålla med om att under normala omständigheter så hade nog navi pro varit mitt val också, men just nu får man business för nästan halva priset och då blir det ett ganska självklart val. |
| Jag har testat X1:or med standard högtalarsystem både med Navigation Professional och vanliga Professional radion. Jag upplevde att standard högtalarna lät mycket bättre med Navigation Professional. Gissar på att det sitter en bättre inbyggd förstärkare i denna jämfört med Professional radion. | |
|
Har inte tänkt på ljudskillnaden faktiskt. Ska åka in på BMW och göra det :) Har egentligen inte navigator som krav, men nu när den kostar 9900:- så tänkte jag att jag slår till. Larm? Finns inte det redan "inbyggt?" Har hört att hjullagren är känslig på X1, vad beror det på? att man kör på fel däckdimension eller? |
|
Buspelle |
Startspärr finns "inbyggt", men sedvanligt larm får man betala extra för. |
|
Fin spec på din kärra, här kommer lite input från mig. Fick 4 hjullager bytta på min X1 23D som gick totalt 9K mil innan jag fick min nya kärra. Jag hade en maxutrustad kärra köpt 2010. Det enda jag inte hade var röststyrning, hårdare chassi samt läder. Beträffande lädret så tycker jag att lädret i X1 kändes som galon, inte läder... Överreklamerat enligt mig: Panoramatak, backkamera, infällbara backspeglar, läder. Måste, enligt mig (förutom det du valt): HK högtalare (sanslöst ljud), Navi Pro (du får hårddisk för att spara musik/böcker på, samt att navigatorn är mycket snabbare), tonade bakrutor (så snyggt), Adaptiva strålkastare (helt suveränt helt enkelt) Men smake när som baken, liksom plånboken... Bara lite reflektioner från mig... |
|
|
härligt med lite input från er! tackar :) har iallafall märkt att jag är inte så kräsen på ljudet, kör en e90 idag och tycker det låter okej :) menmen, det beror väl på vad man är van vid osv. adaptiva stålkastare har jag ALLTID struntat i, när jag har kryssat i olika tillval. jag har dock aldrig testat en bil med det, men som du säger kanske det är helt suveränt :O |
|
|
Adaptiva xenonstrålkastare inklusive helljusassistent. www.youtube.com/watch?v=PlG33HTO4NI |
|
| Länk | |
| Det mest fantastiska med de adaptiva strålkastarna på min kärra är att den behåller helljuset på vid möte och vrider ut ljuset till höger/vänster samt att när man kommer ikapp någon så bibehålls helljuset på men man ser en svart fyrkant runt bilen framför eftersom ljuset fokuserar runt bilen. Helt fantastiskt... | |
| Fast jag vet inte om nya X1 har denna funktion, min X1 hade bara kurvljus som följde rattens rörelse... | |
|
Svankstöd, det glömde jag att speca, doh! Drag behöver jag själv rätt ofta så det var en no-brainer, kanske hjälper det vid framtida försäljning? mvh Anders |
|
|
Hur är det med avstängningsbar airbag på passagerarstol fram. Förut tillval sen standard och sen åter tillval. (På x5 vet jag) Kostar typ 800:-, men kan vara krav från många vid begköp. /G |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.