AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
518

Svart som natten

warchild
Jag tycker att mina sidolister börjar bli lite grådassiga och jag behöver en bra svart färg för att fräscha upp dem med. Någon som vet vart jag får tag i lite bra färg
Ca
304
Carsten
BMW E36 325i Coupé -92
fullständig M-optik
Jag har änvänt mig av Turtle Wax BumperShine men det är kanske inte den typen av färg du menar? Listerna blir iallafall kolsvarta och nästan lite glänsiga (nyskick alltså). Nu sitter ju inte denna slags färg kvar för evigt men 2ggr/år borde nog räcka för att få dem att svartare.

Jag har för mig att jag köpte min på Micro eller Mekonomen.

Mvh
Carsten
Jag har också använt mig av det, men på min E30 så finns de även någon annan ljusare ton på kofångaren där fram och där bak.
Vad gör man åt detta?

Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Warchild: lacka inte om listerna i onödan, utan prova såsom Carsten sa Turtle Wax Bumpershine.
Jag har också använt liknande fast AutoGlym's variant av det och listerna är som nya (var ljusgråa innan!)

///Tomas
528i -86
pe
123
pettan
528t-99
323-81 bus
325-88 Tic
jag lackade om mina lister på min förra bil-mkt snyggt-med en färg som heter alfa 910-halvmatt.men kom ihåg att det är noga att du tvättar med plasttvätt och grundar med plastgrund -sen skadar det inte med lite mjukmedel i färgen.men bara måttligt annars blir färgen blank-använd för allt ivärlden inte spray burk-det borde fan imej vara förbjudet
warchild
Jag fick tag på bra grejor. Nu är dom kolsvarta. Tack för all hjälp.

Snyggaste bilarna i stan
Hejsan! För att få listerna bra skall du först ta
ljummet vatten+diskmedel och gnida som bara den med en
disksvamp.Sen använder du ett listmedel UTAN
färgtillsatser typ auto smart(plastploish).
Mhv Roger....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.