AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.807

Nano Energizer (Motoroptimering på påse?)

Ra
209
Rattmeister
850CiA -92
520dA Touring -08
Länk
Någon som sett detta tidigare? Testat?

Var först väldigt skeptisk, men när man ser att biltillverkare gett ut certifikat om Godkännande så börjar man ju undra.

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tja, med tanke på att de totala friktionsförlusterna i en frisk motor är ca 10%, tycker jag det är ganska fantastiskt att man säger att man kan få upp mot 20% minskad bränsleförbrukning - då har man inte bara övervunnit ALL friktion i motorn utan t om skapat mer kraft på något mysko vis...

Intyg från lokala handlare i Korea ger jag inte så mycket för - några dollar under bordet så har man ett intyg... ;o)

Varför har inte biltillverkarna själva gett sitt "godkännande"?
Konstigt med tanke på att i princip alla instruktionsböcker som kommer med en bil, direkt avråder/förbjuder diverse eftermarknadsoljetillsatser - då faller garantierna!

Fanns ju något finskt undermedel med namnet RVS som enligt egen utsago skulle fungera på samma sätt och som skulle revolutionera maskinvärlden för några år sedan - säljs fortfarande bara via halvsuspekt hemsida/postorder...

Hade dylika medel fungerat, hade ALLA biltillverkare genast använt dem i sina nya bilar för att minska förbrukningen i stället för att lägga ner miljarder i forskning för att kapa någon enstaka procentenhet i bränsleförbrukning.

Inget jag skulle spenderat en enda krona på, men än är inte sista idioten född så de säljer säkert några paket till godtrogna köpare!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Äntligen en förklaring till hur och varför Åsa-Nisses Atompiller från 1960 verkligen fungerar. Och dessutom går att köpa!!/ Huvaligen.

mrMPOWER
Ra
209
Rattmeister
850CiA -92
520dA Touring -08
:) Ja, jag är bara undrande varför det inte skrivits så mycket om det än.
Det mest logiska är ju att en sådan här revolutionerande produkt skulle blivit uppköpt av de stora vid det här laget, om det nu vore äkta.
Sen borde det rimligtvis vara en hysteri inom motorsporten, där man jagar alla marginaler som finns... Men någon sådan hysteri där har man ju inte sett.

Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Johan: Du missade nog matte lektionen som behandlade procenträkning.
20% Minskning är INTE 10%-20%=-10%

Dock säger jag inte att bluffprodukten i annonsen skulle göra någon som helst nytta. Undvik sånt trams om du inte vill elda upp pengar i onödan!

"3-9 gångers reduktion av CO och CH bidrar till en bättre miljö."
CH :-)

/Magnus, BMW CS # 07317

Mina bilar: Länk
we
289
werpa
e30 325ic -87
e46 330iA -01
nano Energizer är miljövänlig och saknar bieffekter.

Hur vet dom det? det senare..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.