|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
En Tolva vill man ju ha ägt, och gärna BMW, och gärna inte alltför dyr. Länk Priset sänkt från 260 kSEK till 190 kSEK. Det vattnas i munnen. Hur är en 760 att köra? Låt panelen skriva av sig lite för hur 760 E65 är! Jag tänker mycket på 445 hk, fan vad det måste röra på sig från rödljusen! Äter däck? Och Komfort! | |
| 760 är flaggskeppet inom BMW, och komforten är prio 1. Tror inte det finns många bilar i världen som slår den på det området. | |
|
+1 på Marins inlägg. Dock har du en snyggare och mera dynamisk bil idag...men omväxling förnöjer ju, som bekant? :) Senaste generation 760i däremot, där har du en av mina absoluta dröm-BMW's! Snygg som få, samt med positivt anagram på hästkrafterna: 544 (samt: 4.6 sek 0-100 på en limo!) |
|
|
Eller en MB S-klasse: Länk! för 40 kSEK får man alltså en 99a, S500. Skrivs ju av på ett år! Annars en modern S-klasse, 2007, S350, 250 kSEK: Länk! Får väl rycka upp mig och sälja Audin - känns som om man kan "byta jämnt" med andra lyxlimpor. |
|
|
Lyxkryssare sjunker rejält i pris... Denna 750 -05 t ex Länk verkade prisvärd, 16' mil 133'-bud eller 155' fast |
|
|
Synnerligen intressant 760i... men fullutrustad var den inte. Det fattas ju en rad på stolskontrollerna :-) /T |
|
| jag har åkt i 760Li 2007 och den har en mycket bra acceleration kommer jag ihåg, och den känns stor innuti. Väldigt fin bil. Motorn hörs typ inte när man åker i den. Helt silkeslent :) Hoppas du köper den du länkar till, ser mkt fin ut :) | |
|
Om motorn inte hörs, måste man ju åtgarda det... Tyvärr "hinner" jag nog inte slå till på den - jag hinner helt inte enkelt sälja Audin. Annons ute snart... Annars, vad "fattas" på den länkade 760n? |
|
|
Det saknas massage, nightvision, framkörningskamera, kylskåp (men skibag tycker jag är bättre), DVD-växlare och TV. Du kan ju ha hur många tillval som helst till dessa ju så det kan ju vara både bra och dåligt... Men den känns lagom och inte som nån tomhylsa. /Thomas |
|
| Härlig bil att köra kan jag intyga är inne på min andra 760 | |
| WAN: Vad snittar du i bränsleförbrukning? | |
| ca 1,1-1,2 | |
| Fantastiskt för en v12! | |
| 1.2 med en 760 då kör man som en tant och ligger 95% på motorväg, det är omöjligt annars. | |
|
Ja den förbrukningen var ju ex moms, har haft två 760LI och du får räkna med LÅGT 1,5 Skulle dessutom rek du köper en LI om du ska köpa en 760 och se till att få med dig garanti, för det är en bil du lätt kan bli ruinerad av, så pruuuuuta! /Anders |
|
|
motorväg fart 130-140 1.2-1.3 |
|
|
Behövs garanti för 190 kSEK? Och vad pajjar på 760, som inte pajjar på A8, S-klasse, E38, som skulle vara extra dyrt? Känns som om 760n är trygg som ett kassaskåp ;) |
|
| jag anser att den är driftsäker men allt kan ju gå sönder,bytt cd växlare å luftpump till förarstolen annars vanlig service olja stift å filter på 5000 mil | |
|
om annonsen ligger på Blocket så be isåfall ägaren att köpa till en Blocket garanti så du iaf har någon form av garanti. /Anders |
|
|
Kan va jag, men när jag hör att man får byta luftpumpen till stolsventilation och cd-växlaren drar jag öronen åt mig. Sånt ska inte gå sönder, och gör det de så kan man ju bara föreställa sig vad som mer kan gå sönder :/ Jag pratade med en annan E65 ägare och han hade fått byta vindrutemekanism och instrumentpanel. Det är ju sådana här saker som gör att man blir rädd för att köpa dessa bilar, speciellt då delarna i fråga är hutlöst dyra. Det är väl bara hålla tummarna att bilen håller ihop tills den dagen det är dags för byte. Min 745 drog exakt 1.27l/milen i 150, som jämförelse till WANs 760. Tror inte att en 760 går billigare i övriga hastighetsregistret så att säga. 760 i all ära, men bensinförbrukningen är inget argument för köp. |
|
| luftpumpen till svankstödet de var en nippel som gått av för utgåenda matningen till svankstödet som gick av | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.