AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
858

e46 -03 Startat inte problem?

Får inte igång min e46a, det ända som händer när man vrider på nyckeln är att lysena tänds och det börjar klicka från mortorn. Den är alltså inte ens nära att starta känns det som. Har haft startproblem en gång innan men då gick startmotorn igång lite och till slut fick jag igång den. Nu kommer den inte igång alls tror jag. Har ni några tips på vad det kan vara och om det är något jag kan testa för att få reda på det?

Kan ju tilläga att jag inte är något vidare bilkunnig om ni inte märkte det på texten ovan.
62
1.119
628csi
I3-17
316-76
X3-04
MC R75/5-72

BMW CS 907
Prova med startkablar, eller ladda med batteriladdare,
sedan behöver du kontrollera om bilen laddar batteriet när hon är igång ska ge ca14,2v,
eller att batteriet är slut

628csi
Då borde väll inte lysen och instrumnetbräden lysa eller?
De
607
Decoy_81

530ia MT -07 Carbon-Schwarz
330ia MT -04 Black Sapphire
Jo absolut! alla lysen och lampor innvändigt funkar, men du har inte tillräkligt med power i batteriet för att startmotorn ska köra.

//Micke
ps
130
psoon
528i -00
bmw 1800 -64
om inte startmotorn går kan det vara en säkring?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Låter helt klart som dåligt laddat batteri alternativt batteri som har gett upp (och därför inte håller laddning) - brukar för det mesta visa sig när det börjar bli lite kallare ute. Att det finns tillräckligt med ström för att tända lyse mm. säger inte så mycket om hur batteriet mår egentligen.

Så börja med att ladda upp batteriet med en bra laddare under minst ett dygn, gärna mer. Om det inte hjälper är det nog dags att investera i ett nytt batteri.

Hur gammalt är nuvarande batteri?

Vid den här tiden på året brukar dylika trådar dyka upp rätt frekvent...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.