AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.387

Byte av huvudenhet E39 Touring

dj
27
djfrazz
525i E39 Touring -04
Hej.

Vill först säga att jag gjorde en snabb sökning men fann inga svar på min fråga!

Jag har en E39 Touring -04 med Business CD. Jag vill byta huvudenhet. Jag har inget slutsteg vänster bak det är helt tomt där.

Kan jag köpa en anpassad ISO kabel och trycka in vilken stereo som helst? Har hört att om man har steget där bak måste man dra fram allt kablage för att kunna byta huvudenhet, gäller detta mig även om jag inte har steget?

Mvh
sc
356
scorpower
E61 523i 2006
Din stereo är större än en vanlig stereo?
sc
356
scorpower
E61 523i 2006
finns ju lite såna här grejer, och har du inget slutsteg så drivs allt från stereon. Vill du ha en vanlig bilstereo så behöver du en adapter i plast för att den ska passa rent storleksmässigt. Luckan får du då montera bort. Har en sån adapter om du är intresserad.
sc
356
scorpower
E61 523i 2006
Länk
dj
27
djfrazz
525i E39 Touring -04
Ok tack. Någon som kan länka till ISO kablage och monterings adapter på en svensk sida med fysiska butiker?

Mvh
Har du redan stereo i vanligt DIN-format som du vill montera in? Om inte så kan systemet i länken ovan vara ett alternativ. Man får ordentligt med funktioner för pengarna, och det blir ett snyggt montage. Allt kablage och adaptrar osv ingår.
Om du vill montera en standard DIN-stereo så behöver du en adapterplåt som nämnts ovan, samt ta bort den öppningsbara luckan. Utseendet på nya montaget brukar det råda delade meningar om.
Själva kablaget från BMW:s kontakt till ISO kan du få tag på hos varje välsorterad billjudsshop. De kan i regel även få fram monteringsplåten. BRL är väl en som du kan söka till att börja med.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.