AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.058

Bmw E39 El fel? Förslag?

Ca
41
Calle_530
728 -00
M3 -05
Köpte mig en Bmw E39 2001 igår. Har lite mycket fel på bakdelen. Ledljus på koffert funkar inte, rutan går inte öppna samt torkaren inte funkar? Men alla andra lampor lyser. Har försökt läsa lite på forumet. Hänger dessa 3 saker ihop med kabeln som många fått avbrott i gångjärnet? Förslag?
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Börja att kolla kablaget vid gångjärnet.
Xa
16
Xana_swe
540iA E39 Touring -98
525i E34 Sedan -92

Garanterat kabelbrott vid gångjärnen. Höll på själv med exakt samma symtom som du har i går kväll. alla 6 kablar i stammen hade gått av... så det är bara fram med lödkolven så löser det sig. :) Själv har man en full fungerande "bak" nu. :)
Ca
41
Calle_530
728 -00
M3 -05
Kikade vid vänstra gångjärnet och hittade 3 sladdar som var av. Men endast ljuset började lysa. Torkare & spolarpump samt glas luckan är stendöd. Någon som har mer förslag? Kablarna som var av var 2st gråa med svarta streck samt 1st gul.
Knappen till glas luckan känns helt ok när man trycker på den. Förslag???
Xa
16
Xana_swe
540iA E39 Touring -98
525i E34 Sedan -92

Kolla samtliga gångjärn det går kablage i stort sett i alla dessa. Leta efter "skadat/kabelbrott", dem behöver inte vara helt av heller. Dra lite i sladdarna då "brott" kan vara lite längre in i gångjärnet. Kolla även säkringarna då någon kanske har gått tack vare kortslutning.
Ca
41
Calle_530
728 -00
M3 -05
Någon som vet vilken färg på kabel jag ska leta efter? 3st var av flera skadade? Hur gör jag lättast?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.