|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Jag har införskaffat en uppsättning gummimellanlägg för trötta fjädrar från Mekonomen. Dessa tänkte vi använda till andrabilen vars bakfjädrar börjar säcka ihop vid last. Min fråga är: Hur ställer sig bilprovningen till sådanna detaljer? Tack på förhand! :-) | |
|
Hej! Om jag inte missminner mig så gillar SBP inte gummimellanlägg... OBS! jag är inte 100% säker på detta. Mvh Janne. |
|
|
Jag har läst att det inte är Ok. Dessutom sitter dom väldigt dåligt. Byte av fjäder & dämpare är att rekommendera. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Körde min gammla Toyota igenom med 3 gummi mellanlägg på varje fjäder igjenom besiktningen och dom sa inget så tryck dit dom och säger dom något så pillar du ju bort dom på 2 minuter och när du kommer hem monterar du dom igen bara .. |
|
|
...eller så tänker man till och funderar lite kring varför bilprovningen faktiskt inte godkänner dem - de kollar ju normalt sett trafiksäkerhetsdetaljer (och vissa miljörelaterade dito) på bilen! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.