|
|
|
|---|---|
|
Hej Är det någon som åker på BLIZZAK LM-25 RFT däck 16",och vad tycker man, har läst lite tester och där får dom inget bra betyg.Har nämligen köpt en omgång fälgar med just dessa däck,så frågan är om man skall riva av dem direkt och få på något annat innan vintern. Mvh Göran | |
| Har sådana däck på min bil. Har enbart kört en halv vintersäsong på dem men de har fungerat helt okej. | |
|
Det är Europa-däck, hårdare gummiblandning än nordiska vinterdäck för att kunna köra med året om. Jag hade nog sett mig om efter annat kanske, om du vill ha bättre grepp |
|
|
Mharcus: "Det är Europa-däck, hårdare gummiblandning än nordiska vinterdäck för att kunna köra med året om." Visst, de har hårdare gummi än nordiska friktionsdäck men knappast av anledningen för att kunna köra året runt med dem. Centraleuropeiska vinterdäck är gjorda för att vara stabilare vid högre farter och mer anpassade för våta vägförhållanden, något som inte kan sägas om nordiska friktionsdäck. Val av däck beror på vilka egenskaper som prioriteras. Vad som är rätt för en person är inte per automatik rätt för nästa person. Teknikens Värld brukar göra en bra sammanfattning om vad som skiljer de olika vinterdäcks typerna åt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.