AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
846

Kass funktion ACC F10/F11 ?

Har tidigare skrivit om att styrningen av värme & kylan i min F10 är under all kritik.
BMW har kollat på bilen men hittar inget fel på den och undrar om detta är normalt.
På sommaren kör inte fläktarna upp i fullt blås när man startar bilen utan det tar flera minuter innan den fläktar på lite halvhjärtat ( har ställt grundläget i läge 3= tre pluttar tända ) ställer man den högre en tre i grundläget går fläktarna alltid i relativt ljudligt läge.
Den tar också väldigt lång tid på sig att stabilisera tempen i kupen,oftast ett par mil körning men då upplever jag och andra medpassagerare att det är varmare än det inställda.
Igår låg jag på långkörning och som vanligt kändes det varmt i bilen, kände då på samtliga munstycken och i alla munstycken utan benen blåste det in ganska kall luft där det i stället låg på uppskattningsvis 30 grader+.
Jag kör allt på auto och oftast ca 20 grader.
Sedan är det någon som kan förklara varför man har satt dit en manuell inställning av inblåsningstempen i mittmunstyckena.
Jag har haft Bmw E39, Volvo 960, V70 och senast två Audi A6or innan köpte denna bil och samtliga har haft som jag upplever det en bättre funktion på ACC
Hur upplever ni funktionen på er F10 eller F11

jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Jag håller med dig. Den är väldigt långsam i reaktionerna. Vrider man på full värme så vill man ju ha en högre fläkthastighet ex. Men som det är nu får man justera intensiteten själv
Har man ac avstängd brukar den varva upp fläktarna lite hursomhelst för en kort stund.
Det är i alla fall trevligt att kunna ha svalt mot huvudet och varmt i resten av bilen. Mina ögon blir inte alls lika torra som i "vanliga" bilar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.