|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har en 325 -08 som har en förbrukning på 1,3 med drygt 50% landsvägskörning. Jag kör verkligen så lugnt och försiktigt jag kan men förbrukningen kvarstår. Ska det vara så?? Bilen har automat. Jag har kollat förbrukningen "manuellt" ifall det var bilen som visade fel men det är samma siffror. Nya tändstift, nya tändspolar, ny högtryckspump och nyaste mjukvaran är sånt som är gjort på bilen sedan tidigare | |
|
Det låter oerhört högt. Jag hade samma motor och låda i min 325 Touring och den låg på 0,9 blandad körning med relativt mycket start och stopp. Min nuvarande ligger på 0,92 med manuell låda. Den har betydligt bredare däck vilket verkar höja förbrukningen mycket mer än automatlådan. ------- //Lövet |
|
| Som jag trodde. Nån som har en aning vad som kan vara fel?? | |
|
Borde ligga på 08-09 så det låter mycket. Bilen är visserligen tung, eftersom det är en cab, men så mycket skall det inte göra. Vad det är för fel har jag ingen aning om, min 320 e93:a ligger på 0,65 med vinterdäck, något mer med breda sommardäck BMW CS #5206 |
|
|
Det finns nån slags NOx sensor som när den går sönder drar upp förbrukningen. Den kan gå sönder utan felkod också tydligen. ------- //Lövet |
|
| Ok jag får köra in till BMW och göra ett avgastest och se om nox givaren är trasig. För det kan man inte kolla själv antar jag? | |
|
Sök på Nox givare här på forumet. Den verkar vara lite lurig att identifiera då den inte ger någon felkod. Osäkert om den försämrar avgasvärdena. ------- //Lövet |
|
| Min 335 ligger på 1,3-1,4 med riktigt tung fot i stadstrafik. På motorväg snittar den ca 0,8 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.