|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
Som rubriken säger, vad ska jag plocka bort? Har spexat enl nedan men trots ganska bra rabatter måste jag nog välja bort något. 520d Touring Comfort Edition 18" fälg Drag Sportstolar Sportratt | |
|
Nu har jag inte koll på hur pass mycket över gränsen du ligger, men det som ligger närmast till hands att plocka bort torde vara 18"-fälgarna. Sportratten kanske man kan leva utan också - standardratten är ju också rund ;) /Masten |
|
|
Hade tagit bort fälgarna, utan att tveka, antar att du redan bestämt att du behöver draget, annars går det ju faktiskt att hyra el. kanske låna bil de få gånger man ändå drar något.... |
|
|
Fälgarna. Inga som helst problem att skaffa i efterhand om du vill. ------- //Lövet |
|
|
Skulle vara intressant att se din kalkyl ekonomiskt. Jag är lite i samma sits men kan inte riktigt bestämma mig mellan F11 och F31... Vad får du för rabatt och vad leder det till för kostnad? |
|
| Vi har 11% på bilen, lite mer på utrustn + att jag byter märke så det går att förhandla lite till. Men precis som du väljer jag mellan en 320 där jag kan plocka på i stort sett allt eller en 520 där jag måste avstå ngt. Valet är inte självklart, innan jag provkörde var det 50/50 men nu vill jag nog hellre ha 520.. | |
| Kan tillägga att jag jämför 520 med nya A6 och vill gärna få in motsvarande utrustningsnivå som det är på erbjudandet om A6 Sports Edition. Tycker bilarna är likvärdiga men bemötande hos ÅF skiljer sig kraftigt till BMW's fördel. | |
| Bemötandet vet jag inget om, men bilen, BMW i detta fallet är en sådan mycket bättre bil än vad A6 är, tycker den är seg, vanlig och alldeles för lik den gamla varianten..... | |
|
Om du "plockar på i stort sett allt" på en 320d F31 så hamnar du över 500 tkr brutto, så det stämmer inte alls. Jag tog själv precis ut en 520dT F11 M-sport och tog lite mindre utrustning än på den 320d F31 jag hade beställt. Men fick istället en rymligare, komfortablare bil. Kolla med din BMW åf hur förmånsvärdena beräknas nu, för som jag förstod det så är de rabatterade priserna just nu upplagda för att klara 7,5 basbelopp. /Anders |
|
|
Jag har tidigare haft en 523 F11 och kör numera nya A6 G4, och håller inte med om att Audin skulle vara sämre än BMWn på nån punkt. Designen kan man alltid diskutera....jag gillar den som fan. |
|
|
Ska förtydliga "i stort sett allt", menade det jag ville ha inte allt som finns. Jo, 520 är ju med Comfort pkt nedsatt till 329', 7,5 bb 2012 är som av en händelse 330'. Alltså är det tufft att få in speciellt mkt mer. Ord listpris 371' så med 11% rabatt hamnar på samma nivå. Det som vore intressant är att få rabatten dragen på erbjudandet till privatpersoner, 11% på 355' det skulle ge lite utrymme. Marin- vad var anledningen till ditt byte? |
|
|
Bilhandel :-) 523 är en väldigt tris och slö historia som drar relativt mycket bränsle. Men den är snygg,tyst och mjuk att åka i. Audin är mycket piggare och snålare (2,0 tdi med sportpaket), bättre väghållning men något högre vägljud. Ytrymmena går på ett ut. |
|
|
Marin, för att göra en rättvis jämförelse skall du jämföra 520dT med Audin. 523 är en modell som jag inte riktigt förstår varför den finns... /Anders |
|
| Om priset hade varit detsamma, hade jag köpt BMW 520d (man är ju i grunden BMW nörd), men nu skiljer det ca 30' till Audins fördel. | |
|
ja ibland är det ju kul att testa något annat, men lite lustigt är att man snabbt är tillbaka till BMW igen :-) /Anders |
|
|
Smaken är som baken. kluven Jag hade valt bort fälgarna,sportstolarna och sportratten. Hade lagt till skinn och automat om det går(men det kanske blir tufft) Dragkrok är det bara du själv som kan bedömma hur mycket du behöver, personligen använder jag den ofta. Om du får plats med något mer så är comfort access något jag skulle vilja ha.. |
|
|
Jag förstår dock inte hur du kan få in något extra alls för att hålla dig under 7.5 pbb. 7.5pbb = 330' 520d Comfort Edition = 329' Redan där har du bara 1' kvar att lägga på utr för att inte komma över. Vad är det jag missar i form av extra rabatter eller dyl? :) |
|
| Gummimattor kan du nog få in ;-) | |
| Jag fick en "ren" 520d Touring med automatlåda för 330'. Kommer sakna en hel del saker men som tur var så var ju USB och blåtand standard from årsmodell 13... | |
|
Ok. Jag skulle nog inte klara mig utan Xenon. Så Comfortpaketet är så gott som krav för mig. Det jag bollar mellan är; * Automat ~23k (listpris) * Sportstolar ~6k (list) (Fått för mig att dessa är nödvändiga) * Hifi ~6k (list) Så hur man än gör blir det snabbt dyrt... |
|
| danbjo, comfortpaketet innehåller pdc och bluetooth samt larm dessutom så comfortedition är väldigt prisvärt så det hänger nog inte bara på xenon. Tyvärr tror jag inte det räcket med 6000 för sportstolar då man måste byta till minst halvläderklädsel(Tudor) för att få dem och jag tror det var 17000 list..om det inte ändrats nu. Men det blir tufft att komma under 7,5bb...Prova att kolla med olika åf det kan ev löna sig. Kanske finns en lagerbil etc.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.