|
|
|
|---|---|
| Tycker de är riktigt intressant med förgasare på en gammal m20! Om nån har en länk eller liknande med info så jag får läsa på så är jag väldigt tacksam! Antar att de är fruktansvärt mycke jobb att konvertera om från motronic till gasare? | |
|
Du väljer hur krångligt du vill göra det. Allra enklast är att bara byta insug och inte röra kabelhärvan. Blir några kontakter som inte används (spridare, lmm, och tps). Vet inte om tändningen kompenserar mot insugstemp, men den är ju enkel att dra fast med ett buntband nånstans. Såvitt jag vet saknas "limp home" på M20 så det borde funka så. Insugsljudet från Webrar edyl med separata spjäll är svårslaget! --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
| Vad ungefär behöver jag för att göra detta? Antagligen mer än några webrar:) som sagt, är helt rookie på de här! | |
|
Framför allt behöver du insug för dhla gasare, växer inte på träd. Du behöver en justerbar tryckregulator för förgasare. Har för mej att det ska vara runt 0,5 bar i bränsleteryck. Sen lite länkage, trattar och filter. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
enda fördelen är väl ljudet. ///Jörgen |
|
| jörgen! Ja ljudet verkligen! Har läst om flera s38or som även hade mer effekt efter operationen! Vet ej hur el varför, men dom hade typ 10hk extra. | |
| Blir ju mer effekt när man optimerar. Optimerar man ett sprut så får man ännu mer. Går att finjustera på ett annant sätt. Det går aldrig att få till körbarheten på samma sätt med förgasare. Det lär ju även vara omöjligt att besikta den som också | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.