|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Har en 330ix, e92 -07 med bl.a Dynamicpaketet. Har hört sägas att det då ingår uppstyvad fjädring och ev. också sänkning? Är det så? Och vad skiljer då mot M-paketets fjädring? Har det nåt att göra med X-drive? Tycker att bilen är styv så det förslår. Den är nästan omöjlig att gunga i sidled förhand. Kör på RFT däck som garanterat åker av nu till vintern. Nån som hjälpa mig med svar på detta? MSON | |
|
M-sport chassi ingår i Dynamic så inget skiljer mot chassit i M-paketet. Det sänker bilen med 20 mm och gör den styvare. För fyrhjulsdrivna bilar däremot tror jag detta utgår. Men det gäller nog både M-paket och Dynamic. |
|
| kör en sökning här. Står inte sportchassie med har den inte det heller även om dynamic nämns. | |
| M-sportchassi finns inte till de fyrhjulsdrivna modellerna. Varken Dynamic- eller M-sportpaket ger M-sportchassi på fyrhjulsdrivna modeller. | |
|
en sökning här menade jag.... Länk |
|
|
Tack för infon, Kör man en sökning på VIN-nummret så listas bara Dynamic paketet. Testade en 325, e92, utan X-drive innan jag köpte denna bilen men kan inte minnas att den kändes så hård i fjädringen. Bilen är hur skön som helst på motorväg men på mindre vägar med dålig asfalt är den direkt obekväm. Blir kanske bättre när RFT däcken åker av. MSON |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.