|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Nej, dessutom måste man eftermontera dieselvärmare i den (väldigt dyrt), vilket för mig var en helt avgörande utrustningsdetalj då jag inte har tillgång till något eluttag vid min parkering. Sen är problemet med X1 innerutrymmet, Skodan är betydligt större på insidan. | |
| Skoda Yeti är en av dem fulaste bilarna som finns. Varje gång jag ser en på vägen tänker jag "Hur kan man köpa en sådan?" | |
|
Som många tycker med BMW X3, BMW 5-GT osv? ------- //Lövet |
|
|
och de säljer ju ändå vill säga ------- //Lövet |
|
|
Roma, få bilar är vackra, den stora behållningen med Yetin är att den har karaktär och ser lite rolig, gullig ut. Hade jag uteslutande valt med utseende som grund så hade jag åkt Maserati. |
|
|
Jag tycker att Skoda Yeti är ett mycket bättre val än BMW X1. X1:an är i min mening alldeles för plastig och "pappig" i inredningen för att få kallas premiumbil. Dessutom är inte avstämningen av fjädrar och dämpare lika lyckad som i Yeti:n. |
|
|
Så, nu efter någon månad i konstant vinterväglag så finns det inget att klaga på, väghållningen är suverän. Är man på det humöret går det bra att ställa upp den i kurvor och man känner sig lite rallyförare-light. Kör på dubbfritt och det fungerar utmärkt i alla väglag jag har stött på hittills. |
|
| Lånar tråden lite. Är det någon mer som har erfarenheter av TSI 160? Körglad? Verklig bränsleförbrukning?Lite sugen på att skaffa en sådan till sambon.. | |
|
1,4 TSI 160 hk är i klenaste laget till en Yeti eller Tiguan och blir lätt lite törstig om man gasar. I övrigt är motorn pigg, iaf i mindre/lägre modeller, beror på vad man har för referenser... MVH Christofer |
|
| Det är väl 1,8TSI 160hk i Yetin? Iaf om man får tro Skoda´s hemsida. Så klen borde den väl inte vara. Får se om jag kan hitta nåt ex i närheten att provköra. | |
|
Det stämmer, fel av mig. Då är den säkert lite starkare. 1,4 TSI i Tiguan är dock lite klen... MVH Christofer |
|
|
Har kört 1.8 160hk i både Yeti och A4 B8 Avant och det är en väldigt trevlig motor, klart det inte blir en raket av den kombinationen men jag upplevde inte motorn som det minsta klen. Vad den drar har jag aldrig tänkt på, men för att gå in på körglädje tycker jag att Yeti står sig relativt väl på den punkten. Den är väldigt stabil, upplevs varken som mjuk eller hård/stötig och ger fullt tillräckligt med vägkänsla. Yeti kan absolut framkalla ett leende längs en kurvig väg, för en SUV i den prisklassen är det ett gott betyg tycker jag. //Bjersér |
|
|
Sonen körde fast med sin nya Audi A6 Quattro på vägen ut till sommarstugan vid årets värsta snöstorm. Ett hjul som hängde ned i en grop var det enda som snurrade! Som tur var fick vi låna grannens nya Yeti. Jag la in nåt terrängläge sen var det lätt som en plätt att dra loss stortysken. Imponerande med tanke på de små hjulen Yetin har. Bu för quattro-systemet. X-driven på min 320 fick vänta på plogad väg pga snödjup kontra markfrigång... |
|
| Har en skoda scout-10 med tsi-160. Enda negativa är väl att man får fylla i lite olja ibland som någon redan har tagit upp. Förbrukning är väl lite drygt 0,7. Kan väl komma ner till lite drygt 0,6 när man kör lungt på växel 6. Körde Helsingborg - Sundsvall på 9 timmar med 3 korta stopp (högt tempo). Då var förbrukningen 0,8. Motorn går jättetyst men däckljud höres ganska mycket i scouten. Annars trevlig bil med fast fjädring. Ska säljas till våren då jag har köpt en 120d x-drive. Man längtar tillbaka att köra bmw hela året. Skodan har 5600 mil på mätarn. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.