|
|
|
|---|---|
| Hej ! Ska handla ny lambda sond till min M3:a ! Är det någon skillnad på en 335i och en M3 Lambda ? Eller det är samma ? Kan det vara någon skillnad att M3 lambda ska palla mer eller dyligt ? | |
|
M3:an har 2 st lambdasonder, och 335:an har 4 st, samtliga med olika art. nr, rent generellt så skulle jag gissa på att dom är uppbyggda på samma sätt, dvs bredbandslambda där styrelektroniken fungerar på likartat sätt gällande syrepump också vidare. Den största skillnaden (utan att veta) är nog kabellängd och ev. kontaktstycke, Vad är problemet? Köp lambdasensor till en M3:a istället för till en 335:a. Grundidén är lika för samtliga lambdasensorer, ett element som är beklätt med en katalysator (platina) som vid korrekt temperatur reagerar med syret och avger en elektrisk spänning. |
|
|
335ans primära bredbandslambdasonder är av samma typ som för en mängd olika BMW modeller. Men det är inte samma på M3 -09 enligt en lista som jag har tittat i Länk I 335 fallet ger man bara en bråkdel för en passande Bosch originalsensor jämfört med att köpa den här hemma av BMW. Men du kan kanske köpa den till M3 från USA eller UK och spara några tusen om du har tur. |
|
| Sök på Bosch 0258017038 som är till nyare M3 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.