|
|
|
|---|---|
|
Hej alla BMW älskare :) Är så att jag hittat en BMW 320D coupé 07:a som gått ca 20 000 mil. Undrar nu om man bör köpa den? För det är ju ganska höga miltal för att vara från 2007. Även fast bilen är i fint skick. Finns det något jag bör tänka extra på? Mer än servicehistorik vill säga Tack för svar! | |
|
Tänk på att den blir väldigt väldigt svårsåld om ett par tre år och 27k mil på klockan. Sen borde du kolla att partikelfiltret är bytt (~15.000kr) eller rengjort. I övrigt är det styrleder, fjädrar, bromsar, osv osv. De vanliga slitagedelarna. Dessutom, en diesel i en coupé? |
|
|
Fördelen med att köpa en långmilare är ju priset, men bilen behöver inte vara sämre en bilar som gått 10.000 mil. Den har säkert rullat mycket landsväg. Mina 2 tidigare bilar, en 520-97 och 323Ci-00 hade gått över 40.000 mil när de såldes, och maskinellt var det inga problem, det var rosten som var största boven. BMW CS #5206 |
|
| Är priset "rätt" är det bara att köpa. | |
|
Jo jag vet att den kommer bli svårsåld senare, men undrade om det var lönt att köpa en så pass ny bil som gått så långt? Det var ju ändå en 2007:a. Och eftersom den är så ny så år det fortfarande rostskyddsgaranti kvar mm. Är det ovanligt med coupé diesel? Pluss vad bör priset ligga på ungefär, ni som vet? |
|
| Ungefär som en motsvarande 320d touring | |
| Är 120 000 kr för mycket för den nya modellen av BMW 320D coupé 07:a som gått ca 20 000 mil? | |
|
Beror på utrustning? helt standard bil? Eller M-Sport? Comfort paket? Navi? Panorama tak? Vad är det för utrustning? |
|
|
Ska ta reda på vad den har för utrustning. Men det jag vet är att den har Stora GPS med 7"skärm inbyggt från BMW original, Xenon med Corner lights, sportstolar, 20" sommarfälgar o 17" vinter fälgar som är en vinter gammal. Men ska kolla upp mer |
|
| Finns det något annat ställe man kan kolla upp sånt mer än att få ett fax från transportstyrelsen? | |
| Här har du utrustningen-Italienimport : Länk | |
| Tyvärr såld av denna firma: Länk | |
|
Hur fick de fram det? Och hur vet du att det är den bilen jag kollade på? Bara nyfiken |
|
| Hittade den på Blocket-Finns ju inte så många 320D Coupe -07 direkt | |
|
hahah nä inte precis. Men tack så mycket, nu vet jag i alla fall att det inte blir någon affär. Måste säga att det var en bra sida det här :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.