|
|
|
|---|---|
|
Ngn som vet ifall man kan dra i en 325 el 328 motor typ e36 i en e30? el det enklaste är att ta en e30 325 motor o slänga i??? var och hur får man tag i en hyfsad motor isf?skroten? Mvh aleks. | |
matte22k |
2,5 från e36 ska gå att få ner men man måste ha ett annat oljetråg.. 2,8 likadant men den har start spärr som du också måste koppla förbi... 2,5 till e30 är nog det enklaste valet men vem har sagt att det ska va enkelt... |
|
Om man får tag i en hyfsad e36 2,5 då.. vad skulle en sådan kosta? och ett oljetråg till det.. ca pris? sen får man köpa nytt avgassystem också.. ett sådant kalas kan väl gå loss på ca 20-30000 ??? |
|
|
Använd M50 motorn från e34. Så slipper du krångla med oljetråget, oljepickuppen och oljestickan. Du får nog räkna med omkring 15000 om du gör allting själv och köper motorn privat, det va det min hamnade på. |
|
micke_shift |
jag håller på att byta till en 2,8 i min e30 men de är em m30 motor å det går aldeles utmärkt =0) men man måste göra om motor fästen och byta en hel del av elsystemet å jag köpte en kanon fräsch motor för 1500:- komplett med styr boxar å rubbet...de e snart ute på gatan =) |
|
Hur blir det med besiktningen då? Mr C |
|
micke_shift |
jo men här i ånge så är besiktnigs männen ganska blinda så de e bara å tejpa över 2,8 =) så gjorde e polare som bytte till 3,5 i sin 528 å d funka aldeles utmärkt =) lite busig får man vara här =) å går de inte så går de inte den e ju ny besiktad nu i ett år så.. \micke BadAss Motorsport |
| några tips om var man hittar en motor till hyfsat pris då?? ingen som känner ngn som vill bli av med en?? | |
|
Har kollat bildelsbasen.se och där fanns inga 328 m50.... Kom gärna med tips. Mvh aleks. |
|
|
Motorn som sitter i e36 328i heter M52. Jag kollade och det fanns flera, hittade en -99 som hade gått 2400 mil. M52 är dyrare än m50, när jag ringde runt förut ville dom ha 18000 kr för en som hade gått 12000 mil. Men som sagt måste du komma förbi spärren i m52. |
|
|
är det möjligt att sätta i en m3 gt motor s50 e36 i en 318 e30 då ?? .. aleks. |
|
micke_shift |
allt e möjligt om man bara vill men de kan juh bli lite krångel...men tycker du inte att de räcker med en m30 2,8 så stoppa i en gammal 3,5a: sånna finns de massor av =) BadAss Motorsport |
|
blir det inte klydd med en 3,5 då?? vilken är lättast att få i utan en jäkla massa krångel.. startspärren i 2,8an e inte så svår.. |
|
micke_shift |
jo de e klart att de blir lite skruvning men de blir juh bra mycke billigare med mitt förslag... passar den motorn direkt emot lådan åxå då lr måste du byta?? BadAss Motorsport |
|
3,5an passar nog inte med min låda... men jag ska kolla upp edet! ska till skroten nu o kolla motor. Mvh aleks., |
|
micke_shift |
det är juh samma block på 2,8 som 3,5 så de borde juh passa i din åxå..=) BadAss Motorsport |
|
*LOOOOOOOOOL* alex...var har du gömt 330 cabben ??? Christian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.