|
|
|
|---|---|
|
Bytte fläkt-motståndet igår, och såg denna Länk kontakt i handskfacket, men vet inte vad den är till för? Har ingen instruktionsbok. Vänligen Mattias | |
|
Är till för en liten laddningsbar ficklampa. Tror tyvärr inte att de tillverkas längre - men du kan kolla med BMW. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Det är till för en ficklampa. | |
|
Länk Jag tycker att nån i Kina borde gjort en högeffekts-LED-variant av den där, men det är väl bara 10 st per år som efterfrågar en. :) |
|
|
marin849, trevlig länk. Led vore trevligt, man kan kanske bygga om den eller nått :O) Beställde en direkt! Vänligen Mattias |
|
|
subsoil, hej, svårt att byta fläktmotstånd ? |
|
|
Ungefär så här svårt... Länk |
|
|
Nice, vad gav du då? 40 dollar för en lampa som antagligen är skit av rang men som det står BMW på tyckte jag var lite obehagligt. :) Mina föräldrar hade den på deras 518 från 1982! |
|
|
Calle C, tar typ 30min om det inte bråkar, första gången jag bytte ( min förra e39 ) så gick det enkelt, men när jag bytte igår i min nuvarande bil, så satt motståndet fast som faen. Tog lite ståltråd, böjde 2 st som en U, och en runt om kontakten. De två Uen stoppade jag in i kontakten och sedan fyllde jag den med smältlim och drog ut den med en polygrip. Bild1: Länk Bild2: Länk |
|
|
marin849 233kr... med frakt. Mest för att se om jag kan bytta om lampan till Led eller nått :O) Vänligen Mattias |
|
|
Subsoil, tack Börjar fundera om den är boven gällande dött batteri, noterade innan det började strula att fläkten inte la av när jag stängt av bilen.. |
|
|
Calle C; Min fläkt var igång efter avstängning med, typ brum.....10sec brum.....10sec brum....10sec , samt fläkten gick bara på 20% max när bilen var igång. Efter bytet av motståndet så beter sig fläkten normalt igen. Dock igår, när jag åkte ca 20mil dog hela klimatpanelen, ( knapparna samt lampor fungerade ) inget hände när man tryckte på knapparna, kunde inte justera värme/kyla, AC, fläkt eller nått alls. Efter hemkomsten så gick jag igenom alla säkringar och alla var hela och fina, jag vickade på alla säkringar och sen funkade allt som det skulle igen. Misstänker att det blivit lite oxid/glapp bland säkringarna. Hoppas det inte händer igen, blir det minusgrader ute och det där händer igen så kommer man frysa sönder. Vänligen Mattias |
|
| Ofan, får kolla det där innan det blir kallt, dock var det generatorn på min som gett upp men men bra tips som vanligt! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.