|
|
|
|---|---|
|
Har bytt fälgar, däck, styrstag, stabilator fram båda sidor och bakvagnsbussningar, och gjort framvagnsinställning. Det är bättre men inte bra, jag vill att det skall vara perfekt.. Är bilen för gammal kanske??? Vill oxå ha kompressor..... | |
|
Hej Jag skulle lämna in min bil för framvagnsinställning och fick information som förvånade mig. Enligt han som skulle utföra arbete så kunde han eventuellt inte fixa att bilen drar (min drar lite åt höger i vissa situationer beroende på last et.c.). Orsaken till att han inte kunde fixa detta var att man inte kunde ställa in vissa saker på de bilarna (E34)... tror det var enbart toe som gick att justera. Om bilen drog skulle man kompensera med vikt på andra sidan. Min drog lite åt höger så han sa att jag skulle lägga på ett hekto på vänster sida och se om det inte blev bättre...??? Jag kunde tyvärr inte få inställningen gjord då denna person hade utrustning som krävde att det fanns en skarp kant på fälgen (längst ut mot däcket) så jag skulle lägga på vinterdäcken och komma tillbaka. Han verkade veta vad han talade om men jag vet inte, kanske någon som kan bekräfta/dementera? Har inte gjort inställning än och inte heller provat om "viktförslaget" funkerade. Always Diesel |
|
|
Var skulle du lägga "hektot"????? Kan inte tänka mig att det finns ett uns sanning i vad han sa'... Däremot KAN det sitta i bakvagnen men VAR?????? Min dra alltid lte åt vänster även med full semesterpackning o barn o fru..... |
|
| kolla oxå så att inte bromsarna lärvar och ligger på lite grann på vänster sida... | |
| "kärvar" skulle det ju vara ju...... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.