|
|
|
|---|---|
|
Har läst i olika inlägg men kan inte riktigt finna svar så jag startar egen tråd Köpte nyligen en fin e60 525d som har en eftermonterat dieselvärmare Webasto Thermo Top C.Saken är den att jag får intekomma igång den, Både med fjärrkontroll och via Idrive tids inst men den ger ingen värme alls.Fläkten går och blåser luft men inte varmt..Finns bränsle i tanken och batteriet är i bra skick jag hör tickande oxå samt luktar avgaser under tiden värmaren går..Alltså är allt som det ska men ingen värme. Någon som kan ge mig ett tips hur jag ska gå till väga tänkte ifall jag missar nåt så att jag inte hör av mig till bilfirman jag köpte bilen av i onödan. mvh | |
| Kan vara bra att veta för den som undrar.Det var vattenpumpen till värmaren som var kass. | |
|
Undrar vad den kostade samt om du bytte hur lång tid och vart den sitter? tack på förhand. |
|
|
Jag fick det åtgärdat på garantin.Vet ej vart den sitter tyvärr.Vet att handlarn jag köpte bilen av fick betala närmare 10.000. Men enligt mig absolut meningslöst att laga den, Hade inte jag haft garanti hade jag inte fixat det..BMW/Webasto=Värdelös enligt mig.Fattar inte att gamla ägaren betalade 29000 extra för en sak som knappt värmer..Nästa bil utan webasto med kontaktvärmare istället mvh |
|
|
Okej ja då hade du ju "tur". Har hittat pump med mont.kitt för 2100:- sen måste ju massa saker plockas bort för att komma åt själva pumpen. Min vägrar starta med independent direct heat. Men funkar som som den ska när bilen startas, dock tycker jag värmaren tar lite lång tid på sig att få varmt. |
|
| Okey.. Konstigt är du säker på att det är pumpen då? Funkar ventilationen då? | |
|
Ja de funkar. Har provat lite mer och den börjar köra igång programmet men hoppar ur precis när brännaren går igång. Lika så funkar inte varmluften när man kör restvärmen, och de borde också vara en pump som inte hänger med tycker jag..? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.