AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.016

roligaste bästa året runt bil <500

Sida 1 av 2
sak byta bil men oootroligt svårt att komma farm till något beslut och ni har säkert nått bra tips.

kommer ej att skjussa ungar i den då jag inte har gjort några än.

som mitt jobb är använder jag bilen varannan månad bara, så försäkring osv är inget att bry sig om då jag ställer av bilen varannan månad.

behöver ibladn dragkrok som de flesta människor gör.. och plats ibland att köra nånting större= en gång i månaden max, så visst en kombi vore bra men skulle mestadels åka runt med ett tomt bagage.

tanken har varit att ha 2st bilar en billigare kombi 4wd som funkar att åaka en sväng till fjälls sommar som vinter och i södra norrladn melan norrland där det är lite backigt osv.

nackdel 2st bilar som står plus att jag e borta ungefär 6mån per år. ledig 6mån dock..

alt till det en dyrare bil, SUV med mycket hk, porsche 997 4s, bmw m5 >2007. M3

får kosta max runt 500:-

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Porsche Cayenne av nyare modell borde rymmas i din budget.
Mvh
Audi RS6 2008-
He
106
Hemulen
335d M-Sport Touring -07
X5M
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
335 Xi, mums! :)
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Jag hade köpt två bilar, en cab och en kombi/suv.
335 xi vore fin men svår att finna på blocket.
cayenne S eller GTS kan ju vara intressant runt 2008
Köpte själv en X6 -10 och är mkt nöjd.
Kanske kan vara något...

München
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag har en 335xi m-sport sedan -09. Kan det vara nått? Du sparar 250' ;-)
kul tråd :-)

/Anders
vilken motor har du i X6:an Munchen? de står rätt högt i pris de bilarna. någon som brukar sin m5 året runt med längre körningar, och prova dden i tuffa förhållanden nysnö, backigt med mera. :)
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Eftersom detta är ett BMW forum så satte jag mina pengar på 6 serien, kupe :)
Om nu TS menade 500k o inte 500:- ;)
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
jag gissar på 35d i x6an som München har... eller så läste jag det:)
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
X5M alla ggr

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05375

X5M är lite väl dyr kanske..
en Ml 63 AMG däremot finsn för mindre slantar
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Vill du ha något "lite roligare" så skulle bilar som Cayenne och X5M falla bort direkt om du verkligen inte behöver utrymmet. Även om du får effekten i dessa bilar så är det inte speciellt upphetsande att köra, framförallt inte under vår, sommar och höst.

Har du inga barn än så är det svårt att rekommendera något annat än 997 Carrera 4S. Lastutrymmet är klart begränsat, men däremot så funkar det att åka 3, och om du inte är för lång själv 4 vid behov även om det inte är optimalt.

Behöver du mer utrymme hade jag tittat på en C63 AMG kombi med performance paketet. Bakhjulsdriften gör den lite mer lynnig vintertid, men eftersom BMW inte gjort någon M3 touring så är C63:an det roligaste valet om du ska ha en kombi. Vill du ha stålar över så förra generation RS4 en väldigt trevlig bil, om än något daterad i dagsläget.
acey: 997 c4s vore ju en drøm, jag ska ha en(två) bil(ar) som kan brukas året runt, fungerar inte før mig att ha en "sommarbil"

med en 997 måste jag har en extra bil iaf till fjællturer och ut på landet.

jag anvænder ju bilen bara før "nøjes" inget jobbpendlande, eller åka till jobbet.

c32 vore oxy mycket grym, lite osøker hur lynnig den ær att åka i lite snøiga isiga backar ibland :) kanske vært att prova?

m5 touring?
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Acey.

Håller inte med. Den var sjukt kul att köra - vilken kombo.

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05375

Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Jag hade kollat på BMW 335ix Audi rs3 eller Audi s4 3.0t alla tre är ju billiga att få ~450hk i.

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Krusaren: 997 4S funkar till fjället, förutsatt att man inte ska "offroad", där sätter markfrigången stopp. Vi körde ett event på Åresjön med ett gäng roligare bilar som kördes upp från Stockholm i fullt snöoväder utan några som helst problem. Men om man vill ha en lite mer bruksigar karaktär så förstår jag att det blir svårt.

Om du kör mycket i fjäll så tror jag att C63:an är mindre lämpad än 997:an. C63:an är lynnig redan på torr asfalt :)

Ett alternativ vore en "tråkigare" bil och sedan köpa en 60-/70-tals bil som ren sommarbil. Pagoda, 911 eller liknande.

Kävlingepågen: Det beror på vad man själv tycker är "kul". Men jag tycker inte ens att Cayenne Turbo är kul, däremot en ganska häftig upplevelse.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.