|
|
|
|---|---|
|
Skulle byta mitt kondensorfläktmotstånd idag, för att få lågfarten att funka (högfart funkar vid bygling i kontakt). Plockade bort kofångaren och tog bort motståndet, satte dit det nya (BMW org.) Ingen skillnad! Jag vände motståndet fram och tillbaka 4 gånger, och testade och bygla i kontakten med tändningen på. Jag testade att starta motorn och slå på AC,n, men lågfarten vill inte starta! Relät klickar när man byglar men inget mer händer. Nu är desperat SÖKER HJÄLP MED DETTA! MVH Tobbe "Det är bakom ratten man förstår" | |
|
Hej igen. Det finns 2 reläer, ett (K21)som styr lågfarten (genom motståndet) och det andra (K22) som är högfartsreläet som lägger spänning direkt på fläkten (se den ryska länken carsoft....). Kan Du känna om reläet K21 jobbar // med kompressorn då den går från och till när bilen står på tomgång med AC på ? Klickar då reläet från och till är det något galet med kontakterna i reläet eller att säkring #25 30Amp är trasig. Klickar inte det reläet från och till så är det något med styrningen till det som är fel. Maila mig ditt tel # på: tbird.otto@telia.com så skall jag försöka hjälpa dig. MVH Stefan |
|
|
Hej, tack för svaret. Jag har mailat. mvh Tobbe "Det är bakom ratten man förstår" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.