AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
3.554

Alternativ till Castrol Magnatec 5-30

tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Måste man använda Magnatec till en Ford Duratorq 2,2 Puma,enligt spec ska det vara WSS-M2C913-B,finns det nåt annat märke som uppfyller dessa kriterier.

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det kan jag inte tro. Castrol Magnatec är eg. ingen äkta helsyntet utan en hydrocrackad mineralbas. Men den har just blivit LL-klassad för BMW tror jag och har sedan tidigare även haft MB´s motsvarande longlife-godkännande. Det borde ju gå att slå i en helsyntet 0W-30 eller 0W-40 kan man ju tycka.
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Det är väl just detta som gör att jag vill ha en annan olja än magnatec,men man är väl lite xtra nojjig på en nästan ny bil.

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Finns andra oljor som är godkända, kolla t ex hos Preem, OKQ8, Statoil mfl. de har alla oljerekommendationer på sina hemsidor (där du knappar in din bil).

Mobil har bland annat denna olja som också är godkänd (och Mobil1 är garanterat helsyntetiska!):
Länk

Man skall dock vara medveten om att dessa oljor är väldigt lågviskösa för att främja någon/några få procents bränslebesparing...



Mvh
Johan B


BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.