AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
5.417

Pruta på ny bil

Hej. Jag funderar på att beställa en ny BMW120d på BMW i solna.
Hur mycket kan man pruta på ett nybilsköp?

Idag bjuder BMW på Comfortpaketet till ett värde av 9000kr samt dom ger 11000kr i rabatt på M-paket.
Brukar det gå att pruta på bilar eller är det endast tillbehören som går att förhandla.

//Jimjam
Dr
296
Dr Bilfåne
Varierar ständigt.
Medlem i BMWCS får 8 % (om man varit med minst 1 år). Gäller ej paketen.
Någon % mindre för vanlig dödlig skulle jag gissa.
BMW Solna brukar vara väldigt snåla nar det gäller rabatter. Räkna med bara 4-5% där.
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Skicka offertförfrågan till flera ÅF. Verkar som att 8% är maxprut, 6% normalprut.

/Martin

Mina bilar:
Länk
KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
Funderar också på att köpa en ny 1-serie och har kollat med flera åf däribland Solna.
På kampanjpriserna verkar de inte prutar något.
Vi
42
Vildagnu
120dA 13
Var och tittade på en demo bil 120da med M-paket mm för 359,000kr jäkligt fin, men frugan tyckte inte om färgen (blå). Så jag berättade mitt dilemma för säljaren och vi började räkna på en exakt samma bil fast ny. Det slutade på cirkus 415,000kr valde till dragkrok. Är med i företagarna och fick då 10% på bilen och sen med alla kampanjer och snyftande hund ögon så slutade det på 362,000kr. Typ 12,5% .. Men lev v 51 är ju tortyr.
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
12,5 % är ju magiskt bra!
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
EDIT: då landar ju alla M5or under miljonen! köööööp! ;)
Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

11% fick jag på bil som jag byggde själv, sedan förhandlade jag ner räntan 1%.

Groggy... nej en "fullutrustad" M5 ligger på strax under 1,2 mkr och sen finns inget comfortpaket (som gör de extra dryga 2% som Vildagnu skrev ovan förutom Företagarna rabatten) så du hamnar inte under cirka 1.070 tkr på en helt fabriksny beställning, men sen finns ju "nästan nya" till salu...

/Anders
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
OK, Anders, jag bara gjorde på mig i brallan av farten.

Kul att se att man kan förhandla om räntan med!
KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
Bilen jag tänkt beställa är en 118d med sportline, xenonljus, comf.paket, siktpaket, drag, mörktonade rutor.
Kampanjpris på bilen inkl comf.paket och sportline för 4.900:- och 10% rabatt på övrig extrautrustning ger en total rabatt på nästan 17% jmf med listpris.

Någon som vet om det är några nyheter på g när det gäller 1-serien?
Nya motorer vore önskvärt med tanke på den olovligt råa gången som nuvarande dieselmotorerna har.
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
KN: mot en blygsam ersättning kan jag ta på mig att köra in din helt nya bil de första 2000 milen så du slipper rå gång och andra otrevligheter... Under tiden kan du få njuta av den silkeslena gången i min 1.6-motor! Vart ska vi träffas och byta nycklar?
;-)
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
KN; för din information beställde vi en bil med liknande spec till morsan, 289' gick det på (Gbg).

Det som skiljde är att hon har automat + metallic + alulister, men ingen dragkrok eller tonade rutor.
KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
Profossen: Jag kör faktiskt en BMW bensinare numera. När jag provkört nya BMW-diesel och kommer tillbaka till min bil så imponeras jag av hur tyst och fint bensinmotorer går jmf med diesel:)
Trots vridet och snålheten i en ny BMW-diesel så tar det emot att lämna den silkeslena gången som en bensinmotor ger. Därför hoppas jag att de har någon ny dieselmotor på gång som kan jmf sig med tex Audi's dieselmotorer.

Sani: Vad fick ni för rabatt på den jmf med listpris utan kampanjer?
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Tja, vad blir det - c. 8% om jag kollar nu...har för mig att det var mer, har de justerat priserna tro? (Vi beställde i maj -12)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.